vrijdag 11 mei 2018

KLOKKEN VAN BEIJUMER KLOKKENMAN MOETEN 'S NACHTS ZWIJGEN



"Kun je even meelopen om me te helpen om een nieuw tafelblad op gereedstaande poten te plaatsen? Daar zou je me een groot plezier mee doen."

Als Gerard de Klokkenman van Beijum zoiets aan de Beijumblogger vraagt, is er een automatisme dat zegt: natuurlijk. Kwestie van opgegroeid zijn met het oeroude begrip noaberhulp. En met het feit dat Gerard ontwapend.

Doe even normaal met z'n allen, help elkaar waar het kan. Zo simpel.

Gerard de Klokkenman van Beijum?

Ja, Gerard was een van de trekpleisters tijdens de Urban-Tours vanuit Noorderzon naar Beijum in augustus 2016. Zie nog eens dit bericht, bezoek aan de Klokkenman begint na 2.40 minuten op bijgaande video. Wat genoot hij ervan.

Enfin, ondergetekende liep na de vraag op straat met Gerard mee naar zijn stulpje aan de Bunnemaheerd en hielp de scootmobieler het tafelblad op z'n plaats te zetten.

Daarna even bijkomen, foto's maken + filmen. Daar doet de Klokkenman niet moeilijk over. "Doe maar, ik heb alleen geen computer en internet, maar ik hoor wel weer uit de buurt als er iets over mij gepubliceerd wordt."

Zie video beneden. Opmerkelijk, de Klokkenman van Beijum is onlangs dringend maar beslist gevraagd om zijn klokken tijdens de nachtelijke uren niet meer te laten slaan.

Gerard weigert om hieraan gehoor te geven: "Ik woon hier al jaren en heb ook al vele jaren klokken."
Het scheelt, de klokken lopen niet allemaal gelijk, zodat om 4 uur midden in de nacht niet alle pakweg 25 klokken in het huis tegelijkertijd massaal gaan luiden.
Vier maanden geleden showde Gerard zijn nieuwste scootmobiel op Beijumnieuws. De politie had hem wel eens aangehouden omdat werd gedacht dat hij dronken op straat reed.

Geen opmerkingen: