dinsdag 24 april 2018

OUD BEIJUMSE JANNEKE JAGER BRENGT EEN ODE AAN GRONINGEN


Ze woonde ooit twee jaar in Beijum. En ze groeide daarvoor op in de Groningse plaats die het mooist op z'n Grunnings bekt: Oethoezen.
Cabaretière Janneke Jager schreef een ode aan de stad Groningen.  En die wordt verrassend vaak bekeken, zie de You-Tube- video beneden.

Janneke woont tegenwoordig in Utrecht, maar Groningen blijft een apart plekje in haar hart behouden.

Ook in haar nieuwste cabaretvoorstelling grijpt ze veel terug op haar Groningse wortels. Waarom? Janneke, vertel. 

Via email:  “Ik ben opgegroeid op het platteland, in Uithuizen. Daar wilde ik als tiener zo snel mogelijk weg; de grote wijde wereld in. Nadat mijn ouders gingen scheiden woonde ik nog 2 jaar met mijn moeder in Beijum aan de Mudaheerd, totdat ik vertrok naar het Westen. Nu, dik 20 jaar later, kijk ik met weemoed terug op mijn jeugd. En heb ik ontdekt dat, hoe veel ik ook van die grote wijde wereld heb gezien, er maar één plek is waar ik echt thuiskom wanneer ik er binnenrijd: Groningen. Dat gevoel wilde ik verwoorden in een lied, en ik ben ontroerd en trots om te horen hoeveel mensen daar positief op reageren!”. 

Op zaterdag 12 mei speelt Janneke haar cabaretvoorstelling in “Bij Vrijdag” aan de Noorderbuitensingel 11. Kaarten & informatie: www.jannekejager.nl

Geen opmerkingen: