vrijdag 10 november 2017

SONJA VOELT ZICH PRETTIG IN BEIJUM


"Ik geniet van mijn leven en ik heb veel aan de Wiershoeck te danken."

Ze is een opzienbarende verschijning in Beijum. Rood haar en vaak een bril op. Mooi en verzorgd in de kleren. De blogger komt haar regelmatig tegen in het winkelcentrum. Sonja.

Eergistermiddag sprak hij haar aan voor de Wiershoeck. Of hij een foto van haar mocht maken voor een publicatie? Een sympathieke dame met een enigszins zware stem antwoordde hem. Over dat laatste was Sonja resoluut: "Ik leef in het hier en nu en ga niet over mijn verleden beginnen." De foto maken was prima. Net als praktisch elke dame die op de foto gaat bij de blogger wilde ze eerst het resultaat zien voordat het online gaat.

Sonja woont in de buurt van de Wiershoeck. Op het moment van fotograferen stond kruidenvrouw Saskia Nieboer vlakbij. "Ik ben blij met Saskia en de Wiershoeck. Ze hebben de afgelopen jaren veel voor me betekent. En wat kun je hier prachtig de natuur in de tuin bewonderen."

Het is een diepe menselijke behoefte, geaccepteerd worden zoals je werkelijk bent. Sonja: "Ik vind Beijum een heerlijke wijk om in te wonen."

Dat kan de blogger helemaal onderschrijven. Beijum is een tolerante wijk waar mensen van allerlei culturen en pluimage zich zelf kunnen zijn.

Er lopen veel mooie kleurrijke en lieve figuren in de wijk rond. Sonja is daar een van.

Geen opmerkingen: