maandag 13 november 2017

COLUMN UIT LEWENBORG (72)

Ben jij ook getrouwd met je mobiel?
Erger jij je ook weleens aan de mobiele telefoons van tegenwoordig? Te pas en te onpas wordt er op die beeldschermpjes gekeken. Word je daar nou echt vrolijk van? Kan je werkelijk niet een paar uurtjes zonder? Blieb blieb, daar gaat er weer één, iemand krijgt een berichtje. Het gekke is dat iedereen dan gelijk naar zijn of haar mobiel grijpt, ook al is het niet eens voor hunzelf dat bliebje. Toch even kijken of je ook een appje hebt, snel zelf even een appje sturen en je sociale media checken. Ja, stel je voor dat je iets mist hé!
Kunnen we nou niet eens een paar uurtjes zonder een mobiel leven? Vroeger had je die dingen ook niet. Ik weet wel, je moet met de tijd meegaan, maar soms is het echt erg irritant. Dan heb je bijvoorbeeld visite en gaan ze nog de hele tijd op dat beeldschermpje zitten te turen. ‘Hallo, ben je wel goed ofzo?’ Of nog erger met elkaar appen, terwijl ze gewoon bij elkaar in één ruimte zitten. Ongelooflijk toch?
Natuurlijk maak ik mij daar ook wel eens schuldig aan, ja, ik kijk ook weleens op mijn mobieltje in gezelschap, maar dat nou de hele avond door te doen, nee. Ik vind dat gewoon niet gepast. Ergens druist het tegen het asociale aan. Goed, dat zal mijn mening wel zijn.
Zo kwam ik op het idee om een bakje bij de voordeur op te hangen, waar je je mobieltje in kan doen. Op deze manier krijg je dan misschien weer leuke conversaties, zonder steeds gestoord te worden door dat blieb, blieb. Stel je zelf eens voor, als je net in een gesprek zit met iemand of een paar mensen dan is het toch rete irritant dat je steeds bliep bliep er tussen hoort, je raakt gewoon het hele verhaal kwijt wat je aan het vertellen was. Zo van…..ehhhhh….waar was ik ook al weer gebleven? Aan de ander kant zijn mobiele telefoons natuurlijk ook handig en nuttig. Ik kraak ze dan ook niet helemaal af hoor. Je bent altijd bereikbaar en zelf kan je ook iedereen bereiken, wanneer nodig.
Gewoon weer eens lekker een spelletjesavond houden. Gezellig een bord of kaartspel spelen, zonder voortdurend gebliep. Wat vind jij ervan?
Deze Column is ontstaan, door een blog die ik in januari 2016 had geschreven.
Dit filmpje van Viralnieuws had ik erbij geplaatst:  KLIK HIER Echt heel toepasselijk.
2017©Vlindertje73
Note: Ondertussen is mijn eerste nieuwsbrief verzonden. Heb je ‘m gemist, meld je dan nu aan en ik stuur hem je toe. Klik op deze link: >>>Nieuwsbrief<<<

Geen opmerkingen: