donderdag 19 januari 2017

NOMINATIE BEIJUMSE MIRJAM WULFSE VOOR VROUW IN DE MEDIA AWARD GRONINGEN



"Ze zegt wat ze vindt en ze is niet angstig. Als iedereen ja zegt durft zij gewoon haar eventuele nee te zeggen of andersom. Mirjam is geen politica met zwakke knieën."


Aldus Goos de Boer van RTV-Noord. Hij is enthousiast over het optreden van Mirjam Wulfse in een wekelijkse middagprogramma over politiek op Radio Noord genaamd Week tot een. (Programma van 12 tot een uur). "Ik vind dit los van mijn politieke voorkeur of overtuiging."

Het optreden van de al jaren in Beijum woonachtige fractievoorzitter voor de VVD in de Provinciale Staten van Groningen heeft niet alleen de aandacht getrokken door haar optreden in het genoemde radioprogramma. Ze doet het op breder gebied goed in de media: "Ik ben tot mijn grote verrassing genomineerd voor de Vrouw in de Media Award van Groningen, ik ben hier ontzettend blij mee en voel me zeer vereerd."

Gefeliciteerd Mirjam, waar heb je dit aan verdient? "De criteria zijn dat genomineerden in staat moeten zijn het belang en het verhaal dat vertegenwoordigd wordt met verve, duidelijk en herhaald zichtbaar neer te zetten. Het moet opvallen, je kunt dat op de site lezen." (Zie link onderaan dit bericht; JF)

De blogger herinnert zich een radio-optreden van haar in eigen wijk en hij verbaast zich niet over de nominatie van zijn wijkgenoot. Zie afbeelding boven, een uitzending van ongeveer een jaar geleden van Radio Beijum. Wat er van haar toenmalige aanwezigheid bleef hangen was: naturel, ongecompliceerd en er niet omheen draaien, wat een verademing dat een politieke vertegenwoordiger ook gewoon kan doen en praten.


Van Radio Beijum naar Radio Noord: "Ongeveer eens in de zes weken mag ik tussen de middag aanschuiven om terug te blikken op de politieke week. Ik krijg daar te horen dat ik daar mag komen omdat ik gemakkelijk spreek en een open houding heb. Ook al win ik niet, het is geweldig om genomineerd te zijn, het betekent voor mijn dat wij in staat zijn zichtbaar op te komen voor de Groningers, dat we herkenbaar zijn en dat het opvalt. Als je in de politiek actief bent is dat belangrijk."


Goos de Boer: "Mirjam is een eigenzinnige vrouw met een eigen geluid, ze laat zich niet afleiden en gaat recht op haar doel af. Er komen wel eens politici die voor de uitzending van alles zeggen maar tijdens de uitzending met omfloerste stem hun dingen verkondigen. Daar heeft Mirjam geen last van en ze heeft ook geen last van zwakke knieën, ze is gewoon zichzelf en zegt voor en tijdens de uitzending gewoon waar het voor haar op staat"

Op de onderste foto zien we rechts de genomineerde met haar politieke collega uit Beijum Nienke Homan van GroenLinks op de schommel (in dit bericht uit 2015).
Sportiviteit en collegialiteit bovenal tussen deze Beijumse politica's. Nienke Homan: "Mirjam is als vrouw echt een boegbeeld van de VVD in Groningen. Ze heeft een herkenbaar geluid op het gebied van transparantie van de overheid en de bedrijvigheid."

Mee stemmen? Lees onderstaande informatie en klik via de link onderaan door naar de tweede pagina om desgewenst voor Mirjam Wulfse te kunnen stemmen.


De nominaties voor de Vrouw in de Media Award 2016 en de aanmoedigingsprijs You Go Girl zijn bekend.

Dit jaar zal er ook een Vrouw in de Media winnares per provincie zijn.
De zichtbaarheid van vrouwelijke rolmodellen is immers net zo belangrijk in de lokale en regionale media.

De prijzen zijn een initiatief van Mediaplatform VIDM en sprekersbureau ZijSpreekt.

Ruim tachtig procent van de mensen in het nieuws is van het mannelijk geslacht, zo blijkt uit de laatste steekproef Global Media Monitoring Project. De organisatoren van de awards willen vrouwen aanmoedigen om zichtbaar in de media te zijn en willen redacties aanmoedigen om vrouwen vaker zichtbaar te maken. Surveymonkey.com/r/VIDMAward2016
Speels in de media.....

Geen opmerkingen: