woensdag 7 september 2016

EEN LACHWEKKENDE MAAR OOK DOORTRAPTE PHISING-MAIL


Een koerier had het pakket niet leveren aan uw adres 6 september 2016, omdat niemand thuis was. 
Zie de informatie over
 uw pakket, print het uit en ga naar het postkantoor om uw pakket te ontvangen. 


Aandacht! 

Als het pakket niet binnen 30 dagen is ontvangen dan PostNL heeft het recht om schadeloosstelling vorderen van u voor het is houden van in het bedrag van 5,11 euro voor elke dag van het houden! 


Privacyverklaring PostNL 

Wij gebruiken uw persoonsgegevens alleen voor de doeleinden die in deze privacyverklaring zijn genoemd. Graag blijven wij eerlijk en transparant over het gebruik van uw persoonsgegevens. Uw persoonsgegevens die u ons hebt verstrekt om een dienst of product bij ons af te nemen, zullen enkel worden gebruik voor de doeleinden die hieronder zijn genoemd. Wij zullen uw persoonsgegevens dus niet verkopen aan derden. Het belangrijkste is dat wij u zo goed mogelijk kunnen helpen om de gevraagde producten of diensten te kunnen leveren. Hiervoor hebben we in eerste instantie uw persoonsgegevens nodig. Wij zullen deze persoonsgegevens alleen voor dit doeleinde gebruiken,Als u bij ons een product of dienst afneemt.
 Klik hier om af te melden. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

JE HEBT NIET GELEVERDE PAKKET

Dit stond boven een vandaag binnengekomen mail van Post.nl (boven). Tenminste, dat dacht ondergetekende een paar tellen. Wat leuk, een pakketje, van wie zou die zijn? Het zet toch even op het verkeerde been.

Al vrij snel viel het kwartje, hoe kan de bezorger van Post.nl nou weten dat het woonadres van ondergetekende correspondeert met email adres Beijumnieuws@ziggo.nl?


En dan de tekst. Om kromme tenen van te krijgen. Lees maar. Wat een geboefte, de mensen die dit soort mails rondsturen. Niet iedereen is gezegend met een soms goed uitkomende Groninger achterdocht, vast en zeker dat er argeloze mensen in de mail trappen.

De tekst is even gekopieerd en geplakt, de activering-links (rood) werken niet in bovenstaande tekst. Het logo van Post.nl stond zoals boven is te zien.

Het toppunt van stompzinnige geboefte-hypocrisie staat in deze twee zinnen: Graag blijven wij eerlijk en transparant over het gebruik van uw persoonsgegevens. Uw persoonsgegevens die u ons hebt verstrekt om een dienst of product bij ons af te nemen, zullen enkel worden gebruikt voor de doeleinden die hieronder worden genoemd.


LEZERS KIJK UIT VOOR DIT SOORT PHISING-MAILS!!

Geen opmerkingen: