donderdag 12 mei 2016

POSTCODE LOTERIJ-VERKOPERS MOGEN OOK EVEN PAUZE


Even wat drinken. Een maaltijdsalade eten. De smartphone bekijken om te zien of er nog berichten binnen zijn gekomen. Het kost energie om als Postcode Loterij-apostel nieuwe mensen te werven die mee willen doen aan de loterij. Even pauzeren hoort er dan bij.

Apostel? Een apostel is een dienaar.

Dienen de dame en drie heren die we op de foto zien een hoger doel? Zou best kunnen. Wie weet. In elk geval sympathiek dat ze eergisteren tijdens een pauze in Winkelcentrum Beijum even op de foto wilden. We hebben niks te verbergen, we doen gewoon ons werk. De heren en dame werken mee aan goede doelen.

Ze wierven in rood shirt gehuld voor het winkelcentrum. En collega's struinden door de wijk op zoek naar nieuwe mensen die een gokje, ik bedoel, aan het hoger doel, wilden wagen/mee wilden werken.

De meningen zullen en mogen er over verdeeld zijn. Er zijn mensen die de Postcode Loterij geweldig vinden. Wat zijn ze daar toch goed bezig. In elk geval is die mening gegarandeerd als er een vette prijs wordt gewonnen.
Er zijn anderzijds mensen die het maar allemaal niks vinden, en die vinden dat het (Postcode Loterij) allemaal op hebzucht en begeerte is gebaseerd. Ieder zijn of haar meug.

De Beijumblogger houdt zich wijselijk op de vlakte. Hij zou net als iedereen best een miljoen willen winnen. Begeerte is hem niet vreemd.

Maar ja.

3 opmerkingen:

familie de jonge zei

Wat een hebbert ben jij Beijumnieuws
gelijk een miljoen
ik zou met 1/100 deel daarvan ook al wat leuke dingen kunnen bedenken

DDD zei

Postcode Loterij. De meest irritante opdringerige hufters van Nederland. Na 10 jaar laten ze me nog steeds niet met rust en blijven ze mij post sturen. Ondanks het meermaals opzeggen. Schriftelijk en telefonisch. Sorry voor mijn tall, maar wat een klotebedrijf is dat. Het is maar goed dat ik deze mensen gemist heb in het winkelcentrum. Ik had ze de wind van voren gegeven.

Johan Fehrmann zei

Terechte reactie Familie De Jonge. Maar met een miljoen zou ik wel een paar projecten in Beijum willen gaan realiseren...Buitenfitness midden in Beijum, Plein Oost krijgt een dak die open en dicht kan, lekker voor in de herfst en winter, een beauty-sauna complex aan de Claremaheerd, een klein gesloten gekkenhuisje in de wijk laten bouwen en een kabelbaan door de wijk aanleggen. En ieder huishouden in Beijum 100 euro geven.