vrijdag 12 februari 2016

BEIJUMSKAP (247)

Regelmatig zie je ze, fietsen die in de sloot of gracht zijn beland. Dit exemplaar trof ik ergens langs de rand van Beijum aan. Hoe komen die fietsen daar? 

Stel je hebt een fiets geleend of gestolen en je hebt hem niet meer nodig, je bent te lamlendig om hem terug te zetten of te geven, of je hebt gewoon een fiets over, dan rijd je hem toch niet in de sloot? Dan geef je hem aan iemand, of je zet hem ergens neer, tegen een boom ofzo.

Een jaar of 25 geleden was ik getuige van een fiets-in-gracht incident. Een stuk of 4 pubermeisjes jonasten een fiets de gracht in. Toen ze dat gedaan hadden zei één van de meisjes triomfantelijk: “Zo, dat is haar eigen schuld, moet ze maar eens normaal doen!” Nou leuke vriendinnen heb je dan. Ik hoop niet dat een van mij in het verleden gestolen fietsen op deze manier verdwenen is. Mijn fiets zet ik altijd met een ketting aan paal, hek of boom.

Foto + tekst: Atsje Straatsma

Geen opmerkingen: