donderdag 24 december 2015

"WE ZIJN ERG BLIJ MET HET KERSTPAKKET"


"Dit kunnen we goed gebruiken, zo fijn dat er mensen zijn die zoiets doen, we zijn erg blij met ons kerstpakket." 

José Eeringa en haar man keken eergisteren verrast op toen een busje voor hun huis in de Hylkemaheerd stopte, er een man met een doos in de hand aanbelde en het overhandigde met: "Prettige kerstdagen, hier hebben jullie een kerstpakket namens de wijk van de Sociale Long."
José woont met haar man en vijf kinderen samen: "Ik ben zwanger, de zesde is op komst, die verwacht ik in februari."
Twee van de kinderen zien we op de foto. "De koekjes zijn lekker, daar hebben we al wat van op."

Grote tevredenheid en blijheid bij iedereen. José: "Echt hartstikke tof dit, ik wil iedereen bedanken die dit mogelijk heeft gemaakt."
De dankbaarheid mogen de mensen van Sociale Long, Lammert Doedens, alle gulle gevers uit de wijk én de driekwart middenstanders die mee hebben gedaan in hun zak steken.

Aan wie hebben jullie dit nog meer te danken? José: "Ik denk dat Dia mij heeft opgegeven, zij werkt ook als vrijwilliger in de buurthuizen."

Het kerstverhaal genaamd Beijum is geen sprookje maar pure realiteit. De pakketten maken honderden mensen blij in de wijk. Zoals dit viertal dat op de foto is te zien (waar nog drie kinderen op ontbreken).

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Medewerkers van WijBeijum hebben gezinnen door gegeven.

Unknown zei

zo gegund nou weet ik dat er meer mensen een kerstpakket verwachten die moet nog komen hellaas

Anoniem zei

Mischien lullig gezegt.. maar als je al weinig hebt en niet kunt rondkomen.. waarom dan kiezen voor een 6de kind?

Johan Fehrmann zei

Ik had moeite met de reactie van Anoniem 17.47 uur. Want hoezo een vrouw die haar gezin kwetsbaar en ook sterk op het web laat zetten becommentariëren om haar privé- aangelegenheid hoeveel kinderen ze graag wil.

Na overleg met José...ze staat erboven...

"Niet breed hebben is wat anders dan niks hebben toch je mag de reactie van mij plaatsen hoor sta ik boven."

Anoniem zei

Wie zegt dat ze weinig te besteden hebben? Dat staat nergens. Dit pakket is niet alleen voor de minder bedeelden onder de Beijumers bedoeld naar ook voor mensen die het gewoon kunnen gebruiken. Om wat voor reden dan ook.

sharon zei

heerlijk van genieten schat, fijne feestdagen, en veel succes met de laatste loodjes, liefs sharon

José zei

Ja inderdaad lullig gezegd en dan ook nog anoniem. Ik sta altijd voor wat ik zeg. Niemand zegt toch dat ik wij ons niet redden?
Trouwens ik heb zelf niet om iets gevraagd kreeg hem zo ineens als verrassing bij huis gebracht was super ben er erg blij mee dat mensen dit ons gunnen.
Met 6 kinderen is het geen makkie maar wij redden ons prima en misschien dat iemand ons daarom heeft opgegeven ? iedereen hele fijne dagen gewenst.

Douwe zei

He José een berichtje van opa " papa
Ben trots op jullie
En dat anoniempje die denkt terecht zulke domme dingen te zeggen,blijft logischerwijs anoniem
Zij kunnen niet weten hoe goed jullie voor jullie ouders zorgen
Een baan vinden in Groningen is landelijk bekend moeilijk
Love ya all xxx papa / opa

Douwe zei

Ouders moet natuurlijk kinderen zijn LOL

Anoniem zei

Dat ze het niet slecht hebben is aan de hoeveel tatoeages wel te zien. Dat moet je ook maar kunnen betalen, toch?

Anoniem zei

Jose jullie verdienen het.
Of je nu 1 kind heb of zes kinderen dat maak niet uit en wie zegt dat ze niet rond kunnen komen.
Ik ken jose en haar man persoonlijk kinderen staan bij hun op 1 en dat weet ik, En de Anoniem hier boven ben ik heel makkelijk mee gewoon jaloers