donderdag 31 december 2015

BEGIN OUDEJAARSAVOND BEIJUM VERLOOPT RELATIEF RUSTIG


"Ik dacht, ik ga maar eens even kijken, ik heb hier jaren achtereen zeecontainers heengereden, ik vroeg me af waarom ik dit jaar niet gevraagd ben. Zouden ze een goedkopere chauffeur hebben gevonden?"

Aldus de chauffeur die zoals gezegd jaren achtereen zeecontainers op oudejaarsdag naar Beijum versleepte. Vanavond tegen 19.00 uur liep hij met z'n zoontje over winkelplein Beijum west. "Ik mocht wel eens met papa meerijden, leuk was dat."
De blogger kon de man geruststellen, hij was niet gepasseerd, er was geen andere chauffeur in het spel, de zeecontainers komen dit jaargewoon niet. "Dat vind ik gewaagd, ik weet wel dat het hier kan spoken, ik weet nog wel dat ik de containers hier jaren geleden heenreed en dat het net een oorlogsgebied was. Komt er ook geen feest voor?"
Nee, ondergetekende kon hem vertellen dat er dit keer ook geen feest komt. En dat de ramen ook niet dichtgespijkerd worden. Verbazing alom.
Ondergetekende sprak de chauffeur op de plek waar bovenste afbeelding is gemaakt. Zoals gemeld, het naast het winkelcentrum zittende Lidl is wel dichtgespijkerd, dit m.u.v. de glazen reclame-pui op poten, zie nogmaals bovenste foto. Alle winkelkarren zijn ergens elders opgeslagen.

Schoenmaker Bert Shoetime heeft z'n zaak aan de periferie van het winkelcentrum, tegen de Beijumerweg aan. De schoenmaker heeft z'n ramen wel laten dichtspijkeren, zie afbeelding links.

Een paar honderd meter verderop werd feest gevierd in de Kremersheerd. Onder een carport stonden kratten bier, lekkere dingen, oliebollen, etc. "Je bent laat, er waren hier wel 35 mensen." Beter laat dan nooit, de sfeer zat er goed in aan de Kremersheerd, vlakbij waar onderstaande foto werd gemaakt brandde ook nog een vuurkorf.

Nog even naar Plein Oost fietsen, hoe zou het daar zijn? Tegen 19.15 uur werd daar de linker foto gemaakt. Een vuurton en twee carbidbussen. Dat gaat nog lekker knallen vanavond en vannacht.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beijum was dit jaar lekker rustig vergeleken met vorige jaren ,wel veel siervuurwerk en ipv knalvuurwerk veel carbitbussen maar verder geen klachten,wel gezellige vreugdevuren.
Nieuwjaars dag vroeg over Amkemaheerd gereden en zelfs de bushokjes waren heel gelaten.
Geen politie gezien de hele avond dus super avond.