vrijdag 10 april 2015

BEIJUMSKAP (214)

Zo jammer, dat het niet gelukt is met de pizzeria. Zo’n leuk restaurant, met zulke aardige mensen. Ik heb vooral in het begin flink promotie gemaakt, deels ook uit eigen belang. Ik vind het heerlijk om op loopafstand uit eten te kunnen gaan. Het is natuurlijk een beetje gemakkelijk om Domino’s of de gemeente de schuld te geven. Want ook voor Domino’s maakte ik mij zorgen of La Plaza het zou redden. Het was er nooit druk, en toch zou je denken dat het in zo’n grote wijk als Beijum zou moeten kunnen.

Bij de start waren er al wat dingen die niet zo handig waren. Zo kwam je als je naam La Plaza Beijum googlede in eerste instantie bij de concurrent La Plaza Ancona in Beijum-Oost terecht. Een andere naam was waarschijnlijk beter geweest. En zo waren er nog wel wat dingen die bij de start beter hadden gekund. Maar goed, het restaurant was gezellig ingericht met een super uitzicht over de vijver en het eten was goed. Maar hoe kun je de kwaliteit en de versheid van de producten volhouden als er niet meer mensen komen eten of bestellen/ophalen?

Wat mij betreft is het een verarming van het winkelcentrum, en van Beijum. Het pand van La Scala staat toch ook nog steeds leeg? Ik ben benieuwd of er nieuwe ondernemers zijn die het aandurven om een zaak in Beijum te beginnen.

Foto + tekst: Atsje Straatsma

1 opmerking:

Anoniem zei

Nooit van deze pizzeria gehoord! Ach, het was ook niet te doen, alle reclamefolders doorspitten. Ik heb maar een ja/nee-sticker genomen omdat het de spuigaten uitliep.

Ik weet nu van één pizzeria in ons wijkje, maar die heeft zulke luxe ingrediënten dat de pizza al snel veel te duur wordt. Ik haal een verse pizza altijd in de Oosterpoort, dat is ver rijden, maar die smaken het beste en kosten minder!