woensdag 10 december 2014

PIET ZET Z'N HUIS WEER IN UITBUNDIGE KERSTSFEER



"Ik ben drie weken bezig om m'n huis en tuin met allerhande kerstspullen te versieren. Het duurt ook weer drie weken om alles op te ruimen. Dat moet wel secuur om alles voor het volgende jaar weer te kunnen vinden, daarvoor gebruik ik ruim honderd bananendozen die ik op zolder heb liggen."
Welke Beijumer kent tijdens deze meest donkere dagen van het jaar de meest bonte versierde woning aan de oostelijke wijkring, de Amkemaheerd, niet? Zal er tegen kerst een halve meter in en rond het huis te vinden zijn dat niet met kerstversiering is 'behangen?' De zeventig jarige Piet Mulder haalde met z'n versierhobby de afgelopen jaren het televisieprogramma 'Eigen huis en Tuin en ook wisten cameraploegen van Tv-Noord en OOG-TV hem te vinden.

Het is weer zover. Piet zit midden de opbouwfase richting kerstmis. Dat is een kwestie van goed doorwerken, maar de krasse Beijumer geniet zichtbaar van z'n bezigheden. Hij is er al met al een krappe twee maanden zoet mee. "Ik begin op 6 december als Sinterklaas is verdwenen en ben er tegen kerst nog mee bezig." Tussen kerst en oud en nieuw genieten Piet en z'n Willy volop van hun kersthuisje, daarna moet er weer drie weken opgeruimd en gesorteerd worden. Tegen februari staan alle ruim honderd bananendozen vol kerstspullen weer voor tien overbruggingsmaanden naar de volgende kerst-editie op zolder.

Vorig jaar brachten de kerstman en kerstvrouwtje van Beijum een groet aan alle Beijumers.
En nog meer.
Wellicht volgt tegen kerstmis wederom een groet uit het mooist versierde huisje van Beijum?

1 opmerking:

Simone zei

Ik vind het echt een geweldig gezicht elke keer als ik er langs rij. Echt genieten!! Zet 'm op Piet!