vrijdag 13 juni 2014

ORANJEGEKTE IN BEIJUM (3) GROOTBEELD CAFÉ BILJART!

De echte oranjegekte moet nog losbarsten, het is net alsof Beijumers nog even de kat uit de boom kijken. De verwachtingen t.o.v. het Nederlands Elftal liggen laag, hoezo je hele voortuin of tuin oranje behangen als 'we' er de eerste ronde uitvliegen? In het Café Biljart aan de Claremaheerd doen ze niet zo pessimistisch, zie afbeelding boven. Zin in een Oranje feestje? Kom dan op deze plek naar de resultaten van 'onze jongens' kijken. Er hangt een groot scherm en de consumpties die op de afbeelding staan kosten maar een euro. Op de site van de NOS staat:
Op de tweede dag van het WK in Brazilië treedt het Nederlands elftal aan tegen Spanje. De herhaling van de finale van 2010 begint om 21.00 uur Nederlandse tijd. De NOS begint vanaf 19.55 uur met de voorbeschouwing. Verder speelt Mexico tegen Kameroen en staat Chili tegenover Australië. Op de linker foto is hét café van Beijum te zien. Foto rechts, de bomen moeten er ook aan geloven. Klik deze foto's groter. De Holmsterheerd spant de kroon wat betreft Oranje-prullaria, hier wonen de meest (oranje)gekke mensen van heel Beijum. Zie foto beneden.
Arme eenden in hun eendenhok. Zullen ze er ook maar iets van snappen?

3 opmerkingen:

Anoniem zei


eigenlijk best jammer dat het er niet altijd zo leuk uit ziet.
vrijdagavond was nederland even 1 grote happy familie.
zaterdagmiddag liep iedereen weer stroef kijkende, in het winkelcentrum.
bijna had ik een jongen die met z'n ouders boodschappen deed, op zijn schouder getikt.
dan had ik gezegd, goed waren de Nederlanders, hè?
heb het toch maar niet gedaan.
iedereen stroef kijken?
heb me erbij aangepast, tegen wil en dank.

gr. Therèse

Willem Pauwelussen zei

Die eenden worden er niet anders van, lijkt me.
Ik heb zelf niet zoveel met voetbal en het oranjegevoel, maar die engelenvlucht van Van Persie is van ongelooflijke schoonheid.

Anoniem zei


haha ja Willem, steengoed is ie.
de fotoshop's of hoe die dingen heten, vliegen al dagen over de hele wereld rond.

voetbal en oranje is ook niet mijn ding.
gaat me meer om het saamhorigheids gevoel.

gr. Therèse