zondag 18 mei 2014

NETJES BIJ DE PAPIERCONTAINER

Je kunt zeggen wat je wil, maar degene die dit kartonnen bouwwerk bij de papiercontainer voor Winkelcentrum Beijum heeft gezet heeft er redelijk wat werk aan gehad.
Wat is het spul keurig samengebonden. Zo waait het niet over de weg, als de papierbak wordt geleegd kan dit zo in de auto worden bijgegooid. Het moet toch wel een sociaal iemand zijn die dit heeft neergezet.
De blogger vraagt zich wel af of het minder werk zou zijn geweest om de witte stukken schuimplastiek in een zwarte bak te kieperen, en om het karton door de gleuf van de papiercontainer te schuiven.
Zou er trouwens een relatie zijn (geweest) tussen het 'bouwwerk' en de blikjes energiedrank die achter op de vuilnisbak staan? Waarom die op de bak staan en er niet in liggen, is ook weer een raadsel.

God heeft rare kostgangers op aarde. En misschien is Beijum wel oververtegenwoordigd.

19 opmerkingen:

Anoniem zei


als het idd. zo is dat Beijum oververtegenwoordigd is met rare snuiters/vreemde vogels/bijzondere types etc. enz., is dát misschien wel de reden waarom ik het al zo lang vol hou Hahaha.

klasse gedaan Beijumer.
is het meegenomen?

gr. Therèse

Willem Pauwelussen zei

Toen ik in Groningen kwam wonen (1971) had het Dehliplein die naam.

Anoniem zei

Sommige rare snuiters dumpen hun afval nou eenmaal graag bij een ander .
Zo van : "Red je er maar mee ."
Dit zijn de echte aso "s .

Jan Bakker zei

Helaas vrees ik ook dat deze lieden oververtegenwoordigd zijn in de wijk Beijum. Al ruim 20 jaar woon ik in Groningen, en ken de stad aardig goed, maar Beijum spant echt kroon wat rommel en rotzooi betreft in de stad. Wel moet er onmiddellijk bij worden gezegd dat het ook betere heerden telt. Te denken valt aan bv. de Bottemaheerd, Framaheerd en Sibrandaheerd. Dus er is nog hoop.

emmy zei

Wat een onzin meneer Bakker. Wederom die vooroordelen over beijumers. Wat heeft u tegen deze wijk? Ik heb zo mijn vermoeden wat uw reden is maar hoop op een ander antwoord.

Toegegeven er zijn sommige stukken waar af en toe rommel ligt maar het grootste deel van de wijk is niks mee aan de hand. En niet alsof beijum de enigste wijk is waar af en toe rommel ligt.

Anoniem zei

Idd @emmy, je gaat bijna wat denken. De Hunze is bijna 100% wit.

Willem Pauwelussen zei

Stad Groningen sowieso.

Anoniem zei

Idd. @Emmy en Ano,

meneer bakker, ik vroeg het je al eens...
waar stond tot voor 20 jaar je bed?
is interessant te weten.
heb m'n twijfel of je het zegt, dat dan weer wel.

gr. Therèse

Willem Pauwelussen zei

Ach, als je in het Noorderplantsoen rondkijkt, of in het Stadspark, en die horen toch ook bij stadswijken? En dan de binnenstad, dat is toch ook een stadswijk? Zoals gezegd woon ik vanaf 1971 in de stad en in die tijd ben ik in de oude stadswijken resp. arbeidersbuurten ook heel wat tegengekomen. En dat was dus lang vóórdat er voor grofvuil betaald moest worden.
Meneer Bakker heeft gewoon een Beijumfobie.
Totdat hij met de statistiek komt waarmee hij zijn beweringen over onze wijk ondersteunt moeten we hem maar geen aandacht meer geven, lijkt me.

Anoniem zei


*mondhoeken omhoog*.
Ja, ik kan me niet helpen maar meneer bakker begint me meer en meer op mijn lachspieren te werken.
Volgens mij is hij nu met vakantie naar nog veel betere oorden dan zijn o zo geliefde hunze, sinds 20 jaar van zijn leven.
er zomaar van uitgaand dat meneer bakker tussen de 40 en 70 is, ligt het voor de hand dat hij in ieder geval de eerste +/- 40 jaar ergens gewoond heeft, waar hij zijn Beijum trauma heeft opgelopen.
In de trant van...daar kom ik vandaan ppfftt?
Dat nooit meer.
Alles wat voor hem ook maar enigszins riekt naar dit al jong opgelopen trauma, vergelijkt hij met elkaar.
Hè Hè.
Eindelijk heb ik het voor elkaar.
Ik woon nu in een mooie(nou mooi)wijk zónder winkels(dus geen gedoe) midden tussen mensen van mijn allooi.
Veelal 2 verdieners met gemiddeld 1.2% kinderen.
Hoofdzakelijk van het Germaans ras met, uit pure medemenselijkheid, een bruin of geel adoptie kindje tussendoor.

Therèse

Anoniem zei


Oké, ik weet het.
Ik was een tikkeltje aan het doordraven.
Mijn fantasie ging ietwat met me op hol.

Jij hebt een nog niet uitgegeven manuscript, Willem?
Ik denk dat ik maar eens begin met die van mij ;-).

gr. Therèse

Jan Bakker zei

Blijkbaar wordt er weer eens slecht of half gelezen. Ik geef duidelijk aan dat er ook schone heerden te vinden zijn (zie boven)! Overigens heeft de blogger geen moeite om dagelijks foto's te schieten van verloederde plekken. 23 jaar geleden kwam ik naar Groningen toe om studeren. Bij gebrek aan woonruimte in het centrum, heb ik iets gehuurd in Beijum. Dus ken ik de wijk wel een beetje. Daarna kocht ik een huis in De Hunze, waar ik nog steeds met veel plezier woon (lekker rustig). Voor de boodschappen zijn we grotendeels aangewezen op het winkelcentrum in Beijum.

Anoniem zei


OOO meneer bakker,
was jij 1 van de hier toen aanwezige studenten?
met z'n 5ven in een huis...bij mooi weer bbqnoeien, een biertje erbij en de hele buurt van het feestje mee laten genieten?
dát waren nog eens tijden, hè ;-)?

ja, dan ken je mijn wijk wel een beetje.
alhoewel vanuit een heel ander perspectief dan reguliere bewoners.
na je studie in de hunze gaan wonen?
maw, op vrij jonge leeftijd al een tamelijk bezadigd mens dus.
laat me raden...
zelf nooit aan kinderen toegekomen, om welke reden dan ook.
ja,de hunze is een lekker rustige wijk.
bij het saaie af, zo rustig.
meneer Jan, ik zeg...óp naar de volgende 20, hè?

gr. Therèse

emmy zei

Ik lees prima meneer Bakker. Uit uw bericht lijkt het of beijum grotendeels verloederd is maar dat er een paar heerden zijn die netjes zijn. Dus misschien komt het nog goed met beijum.

Het feit dat uw hier meer dan 18 jaar geleden heeft gewoond als student betekend niet dat u deze wijk kent. Simpel omdat in die tijd de wijk veranderd is. Ook door hier boodschappen te doen kunt u niet ervaren hoe deze wijk echt is.

Toegegeven de "blogger" laat vaak foto's zien van verloederde plekken maar als u goed rondkijkt op deze website dan ziet u ook de prachtige foto's die regelmatig worden geplaatst en verneemt u de liefde die hij heeft voor onze wijk.

Dus hierbij wil ik u vriendelijk verzoeken om u uitspraken minder te baseren op vooroordelen.






Willem Pauwelussen zei

In de jaren '80 woonde ik in de Soerabajastraat. 's avonds kwam je niet in slaap wegens de stationair draaiende auto's van lui die hun shot kwamen scoren. Uniek voor Nederland was dat op een adres een bezoekverbod werd afgekondigd. 'ochtends liep je kans een slapende junk achter in het portiek tegen te komen.
Tja, dan kun je ook wel gaan tetteren van de Indische buurt is de meest verloederde wijk van de stad want kijk maar eens naar al die Soerabajastraat met al die dealers en junkies.
Maar de straat werd opgeknapt, er was een straatcomité, het vrijgemaakte pand werd een straatpand waar geschaakt, gebridged, en muziek werd gemaakt, met drie keer per week een massaal bezochte eetgroep en waar zelfs op zondag door bewoners een eethuisje werd geëxploiteerd. En dan heb ik nog niet verteld hoe eendrachtig de straat in opstand kwam toen de gemeente met sloopplannen aan kwam zetten.
Waarmee ik maar wil zeggen dat meneer Bakker zich niet moet blindstaren op zaken die HEM toevallig het duidelijkst in het oog springen omdat aan dingen altijd meerdere kanten zitten.

Anoniem zei


Er zullen altijd mensen zijn en blijven, die niet in staat zijn hun zelf omgebonden oogkleppen te verwijderen.
Simpelweg omdat ze dan naar zichzelf, bepaalde zienswijzen moeten corrigeren.
Deze mensen kunnen niet afwijken, omdat hun starheid ze staande houdt.
Mochten ze het toch proberen, kieperen ze omver.

Het is daarom goed, dat meneer jan bakker in een wijkje als de hunze woont.
De letterlijke strakheid(van de stratenopbouw bijv.) biedt hem de voor hem o zo nodige houvast.

gr. Therèse

Willem Pauwelussen zei

Nou, dat weet ik nog niet zo net, ik ben ooit bij een fantastische elektro-acupuncturist in een van die strakke straatjes geweest.
Iedereen is op zijn eigen manier onderweg, zullen we maar zeggen.

Anoniem zei


Uitzonderingen bevestigen de regels, zullen we maar zeggen :-).

Ja natuurlijk is iedereen op zijn eigen manier op weg...
Het is alleen zo frappant dat die verschillende wegen zo goed bij de bewoners passen.
Neem nou meneer Bakker.
Een tamelijk rechtlijnig persoon in zijn uitspraken hier.
Ik zou me hem niet voor kunnen stellen, in een zo speels gebouwde wijk als Beijum te wonen.
Nee, de rechtlijnigheid van alle straten in de Hunze, zijn hem als het ware op het lijf geschreven.
(Om het maar even zo te zeggen).

gr. Therèse

Anoniem zei

Uitzonderingen bevestigen de regels, zullen we maar zeggen :-).

Ja natuurlijk is iedereen op zijn eigen manier op weg...
Het is alleen zo frappant dat die verschillende wegen zo goed bij de bewoners passen.
Neem nou meneer Bakker.
Een tamelijk rechtlijnig persoon in zijn uitspraken hier.
Ik zou me hem niet voor kunnen stellen, in een zo speels gebouwde wijk als Beijum te wonen.
Nee, de rechtlijnigheid van alle straten in de Hunze, zijn hem als het ware op het lijf geschreven.
(Om het maar even zo te zeggen).

gr. Therèse