donderdag 15 mei 2014

EENDENBROEDHOEK TERUG IN HOLMSTERHEERD

Sinds afgelopen maandag staat het broedhok voor eenden weer fier in de vijver in de Holmsterheerd. De foto is dinsdagmiddag gemaakt, de man die op de foto staat had zojuist wat stro in het hok gelegd, en ook was een loopplank neergelegd. 
Alles wordt uit de kast gehaald om de eenden in de Holmsterheerd een prettige voorjaar en een aangename zomer te bezorgen.
Waarom eenden uit andere heerden in de wijk niet een dergelijk onderkomen tot hun beschikking hebben, is de blogger niet bekend. Je mag wel stellen dat de Holmsterheerd de Beijumer elitebuurt voor eenden is.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Zijn dit particuliere initiatieven of wordt dit door bijv de gemeente verzorgd ? Hoe dan ook : petje af voor zoiets moois. Op de wijkring zie je soms verdwaalde eendenpaartjes lopen. Zo sneu ! Er zouden meer van dergelijke initiatieven in de wijk moeten komen.
Gr., Ketelbinkie

Anoniem zei

Het Heerdenpoetsclubje heeft in het verleden voor zover ik weet eenden gekocht en uitgezet in deze vijver ,ze kregen nog net geen sleutel van het hok .

Anoniem zei


dit is een puur Holmsterheerdbewoners initiatief. het zijn lang niet altijd eenden die erin broeden.
ziet er altijd heel gezellig uit.

gr. Therèse

Anoniem zei


haha 14.07 uur ;-).

heb bewondering voor je vanwege de fantastische volzin.
mare....gekochte eenden???
wellicht gebruikt men wel zelfgekocht en betaald gereedschap voor het poetsclubje maar gekochte eenden???
woeehhhhahahahaha

gr. Therèse

Anoniem zei

haha 14.07 uur ;-).

heb bewondering voor je vanwege de fantastische volzin.
mare....gekochte eenden???
wellicht gebruikt men wel zelfgekocht en betaald gereedschap voor het poetsclubje maar gekochte eenden???
woeehhhhahahahaha

gr. Therèse

Anoniem zei

Therese ,

Ik weet dat het je raar in de oren klinkt maar er zijn daadwerkelijk 6 eenden gekocht 3 paartjes zelfs ,voor nageslacht het is 100% waar ,er werdt destijds nog gevraagd voor een bijdrage aan de kosten dezes ik meende 10 euro .

Anoniem zei


sorry 10.44 uur maar ik moet eerst nog even weer hahahaha, hoor.

ik geloof je. ik geloof je écht!

nou loop ik toch al een tijdje mee in deze wereld maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
bewoners van een deel van een wijk in een stad , die gezamenlijk wílde éénden kopen.
zover ik het heerdenpoetsclubje inschat, heeft men betaald inclusief jij?
waar kóópt men wilde eenden?

gr. Therèse

Anoniem zei

Zo hilarisch als het klinkt is het ook ,de eenden kwamen ergens uit Twente wijze eenden dus zal je voor wezen ,en nee aan deze onzin heb ik niet mee betaalt ,vraag anders eens de oudgedienden van de club die hebben vast nog wel de flyer met bedelverzoek ik helaas niet meer ,anders zou ik m je nog sturen ook ,tot zover deze soap tis geen onzin .

Anoniem zei


wat ik me afvraag hè?
hoe zouden de actievelingen van de holmsterheerd bovenstaande reactie's lezen.
schouder ophalend of denkende och, laat ze maar kletsen of met een verloren glimlachje op hun gezichten oftoch ietwat verbolgen...

gr. Therèse

Willem Pauwelussen zei

Toch wel met een glimlach denk ik want de anonieme criticus noemt het eerst onzin waar hij/zij niet aan mee heeft betaald, en later lezen we dan weer dat het géén onzin is.
Het is kortom onzin die geen onzin is, ik meen het werkelijk als ik zeg dat ik dit een fraai staaltje taalgebruik vind.

Anoniem zei


mocht men niet glimlachen...ik doe het bij deze, lol

ben nú benieuwd of anoniem 16 mei 18.32 uur de laatste 2 reactie's leest :-)

gr. Therèse