dinsdag 22 april 2014

HONDEN IN BEIJUM (37)


Het zijn van die honden die amper opvallen, vooral niet als ze op een kleedje liggen die veel op de eigen vacht lijkt. Je kunt er zomaar op gaan zitten.
Dat was ook wat de blogger bijna overkwam, het beestje lag zo enorm ontspannend op de bank, dat ie helemaal niet opviel. Ontspannen zijn gaat honden in de regel beter af dan de mens. Die heeft altijd wat aan het hoofd, zijn het geen twijfels over hoe iets zich in het verleden heeft voltrokken, dan zijn het wel zorgen die zich mogelijk in de toekomst kunnen afspelen. 
Zou het kunnen zijn dat honden geen tijdsbesef hebben, dat ze altijd in het hier en nu leven? De meningen zijn daarover verdeeld: Ik denk ook dat honden wel het verschil weten tussen kort en lang thuis blijven, en wanneer er iemand thuis gaat komen. Maar wel is onze hond altijd even blij al we/ik thuis kom of ik nou 1 min even naar de brievenbus loop of een uur weg ben voor boodschappen ze is altijd even enthousiast dus dat spreekt weer een beetje tegen.
Honden zouden ook paranormaal begaafd zijn, of op z'n minst telepathisch ingesteld. Van dezelfde site:
Via Nat. Geographic al eerder uitgezonden: Telepathie bij dieren is bewezen. Een baas gaat weg en de hond wordt "thuis" gefilmd. Zonder dat de proefpersoon dit zelf weet wordt op een willekeurig moment tegen de baas (proefpersoon) gezegd dat hij naar huis mag. Op DAT moment zie je de hond thuis reageren. Zodra de baas vd hond naar huis gaat gaat de hond al op de uitkijk staan !!! Tevens is tijdsbesef voor elk dier hetzelfde als voor mensen zonder horloge.
Zal alles op het gedrag van het baasje terug te voeren zijn?
Ze weten zelfs welke dag het is? Dit weten ze niet, maar zien zien aan jou lichaamstaal wat er komen gaat. Jou lichaamstaal en/of gedrag is vaak het zelfde als je schoonmoeder komt bijvoorbeeld.
en daar reageert je hond op.

Op Dierennieuws staat:
Als het etenstijd is, weten ze het precies. Dan staan ze al in de keuken  ;)
Als het tijd is voor het laatste rondje, zijn zij al bij de deur voor de baas zijn schoenen aan heeft.
Zou bijna zeggen dat ze klok kunnen kijken :D

De blogger breekt zich er het hoofd over, heeft een hond nou wel of geen tijdsbesef? Het zal het lieve hondje dat vredig op de bank ligt, foto's, worst zijn. Het zijn typisch van die mensen-vraagstukken. Ingewikkeldheden waar een hond nog geen seconde van z'n tijd aan wil besteden.
(De blogger heeft geen idee tot welk ras dit hondje behoort)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Het hondenras op de foto behoort tot de subgroep der Poetskatoentjes... :-) De hond is voor de mens inderdaad één der trouwste metgezellen uit het dierenrijk. En ze zijn zééér telpathisch; daar heb ik zoveel voorbeelden van meegemaakt. Bovendien hebben ze een voortreffelijk tijdsbesef : iedere avond komt mijn hondje om exact 21.25uur tegen m'n stoel op staan met een blik in de ogen van "nu eerst mijn plak Lidl-leverworst, want anders bijt ik de pc-kabel naar Beijumnieuws.blogspot door !"....

Anoniem zei


Ano, je laat me hartelijk lachen :-).

nu niet maar morgen zal ik op het artikel reageren.

gr. Therèse

Anoniem zei

zoals het hondje op de foto, zag mijn hondje er uit voordat hij naar de kapster ging.
jaaa naar de hondenkapster natuurlijk.
gelukkig heeft hij een hele aardige en lieve.

ze woont in de boelemaheerd.
wij, mijn hondje en ik, zijn heel blij met haar en zeer tevreden :-)

gr. Therèse