woensdag 26 maart 2014

ROOKGASAFVOER VOOR COMBIKETEL AANSLUITEN


Door Willem Pauwelussen


Donderdagochtend opeens een dikke vrachtauto met kraanlift op de Hiddemaheerd.
Naar buiten, fotootje maken, wat komen jullie hier eigenlijk doen?
“De rookgasafvoer voor de nieuwe combiketel aansluiten”.
In opdracht van woningbouwcorporatie Patrimonium.
Gelukkig dat daar nog geld voor is, nadat minister Blok de kassen grotendeels heeft leeggeroofd.
Met een PvdA die daar alleen voor de vorm tegen protesteerde.

Zelden zo’n beschamende vertoning gezien, in Den Haag.
Maar dit was een leuk stukje buurttheater.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoelang gaat gemiddeld een cv ketel mee?
20 jaar geloof ik?

gr. therèse

Anoniem zei

In Beijum-Oost vervangt Patrimonium inmiddels massaal 17 jaar oude combi-ketels na allerlei mankementen, storingen en reparaties. Het energieverbruik, en daarmee de nota's van het energiebedrijf voor de huurders, explodeerde ook de laatste twee jaar. De corporatie had op een levensduur van 25 jaar gerekend bij installatie, indertijd gekoppeld aan een innovatief project met zonneboilers en ook gericht op verbetering betaalbaar wonen in huurhuizen in Beijum.

Anoniem zei

Hè gelukkig Anoniem, je bent er weer.
Begon me al zorgen te maken...

De tweede nieuwe ketel werd in mijn huis idd. ook na 17 jaar vervangen door een nieuwe ipv na 20 jaar.

Over exploderende nota's de afgelopen 2 jaar kan ik niet mee praten.
Sinds ik hier woon, betaal ik maandelijks aardig wat meer als waarvoor ik aangeslagen word(t).
Dit, om niet voor negatieve verrassingen komen te staan.
Krijg ieder jaar mijn renteloze spaarpot uitgekeerd.
Aan te bevelen aan iedereen :-).

gr. therèse