vrijdag 21 maart 2014

ANNA RIEMERMA MET VOORKEURSTEMMEN IN DE RAAD

"Ik hoorde vanochtend om tien uur dat ik met genoeg voorkeursstemmen toch ben gekozen." Terwijl het er niet best uitzag, de Stadspartij kelderde van afgelopen woensdag van vijf naar drie zetels, en iedereen van de partij was in mineur.
Maar voor Anna Riemersma uit Beijum is het vandaag toch een feestdag. Ze stond zevende op de kieslijst van de Stadspartij, echter de kiezer heeft gesproken: na lijsttrekker Amrut Sijbolts en Marjet Woldhuis neemt de Beijumse de derde plek in. Hoeveel stemmen heb je gekregen? "Dat weet ik nog niet, dat hoor ik vanmiddag."

Een afgevaardigde uit Beijum op het stadhuis is niet verkeerd. Wellicht kan de wijk daar voordeel uit halen. Op de foto staan Riemersma en Sijbolts. Foto is afgelopen woensdagavond in het Forum gemaakt.
Update 12:59 uur. Anna Riemersma is met 1081 voorkeurstemmen op de tweede plek geëindigd, Marjet Woldhuis kreeg 620 stemmen en werd derde.

7 opmerkingen:

Anoniem zei

maar wie is die leuke dame op de achtergrond?

Kees Huizenga zei

Deze vrouw is volgens mij Marjet Woldhuis.

Zie: http://www.oogtv.nl/2014/03/totaal-andere-samenstelling-fractie-stadspartij/

Anoniem zei

Gefeliciteerd mevr. Riemersma :-).
ben blij dat het niét op mijn partij(sp) stemmende maar op u, vruchten heeft afgeworpen.
hopelijk maakt u zich de komende periode zeer verdienstelijk voor vooral Beijum?!!

mvg, Therèse

Anoniem zei

Lol, deze vrouw is door de BOB uitgerangeerd en ze gaat zich nu inzetten voor Beijum

Anoniem zei

Of is het andersom, en heeft ex-SP-er Anna de BOB uitgerangeerd? Inmiddels is ook ex-PvdA-er Wim weg bij de BOB.
Oud-PSP-er Veldman en SP-er Wagenaar blijven nog achter op de modderschuit van Beijum.

Anoniem zei

Hoe dan ook, hoop ik dat mevr. Riemersma zich niet alleen buigt over stadse aangelegenheden maar in het bijzonder over Beijumse!

gr. therèse

Jan Bakker zei

Bij deze wens ik Anna Riemersma veel succes toe als raadslid voor de Stadspartij.
Er komen straks (in 2015) veel bezuinigingen op ons af, dus de 3 stemmen van de Stadspartij kunnen dan doorslaggevend zijn bij een eventueel besluit.