dinsdag 18 februari 2014

UIT DE OUDE DOOS (192)

Bovenstaande foto van Sportcentrum Kardinge in aanbouw staat op www.grunn.nl.
Als ik me niet vergis is de luchtfoto eind jaren negentig gemaakt. U ziet de contouren van een sportcentrum in wording, en zo te zien moest de hele infrastructuur er omheen, transferium, parkeerplaatsen, afslag, nog letterlijk van de grond komen. Linksonder is de fietsbrug over de Beneluxweg te zien, en het lijkt, maar ik kan me vergissen, dat er verder nog helemaal geen fietspad liep. Midden rechts in de'sporthal' lijkt een soort van toren zichtbaar, ik heb geen idee waar die destijds voor diende. Correcties op boven beschrevene zijn welkom op Beijumnieuws@online.nl.

We zitten nu in februari 2014. Over drie weken wordt er feest gevierd in Sportcentrum Kardinge.
Kardinge viert op 8 maart een feestje! De verbouwing is dan voor het grootste deel achter de rug.
Om dat te vieren gaan ’s middags van 12.00 - 17.00 uur de deuren wijd open voor iedereen die het vernieuwde sportcentrum Kardinge met eigen ogen wil zien. Er wordt van alles georganiseerd: rondleidingen, sportclinics en activiteiten voor kinderen (incl. kinderopvang).
Kom gratis schaatsen, zwemmen, judoën, tennissen en squashen! Kardinge.nl.

1 opmerking:

Anoniem zei

Johan,

Wanneer de foto is gemaakt weet ik niet, maar in ieder geval niet eind jaren negentig. De ijsbaan in de Kardinge is in 1994 voor het eerst in gebruik genomen.