dinsdag 11 februari 2014

MIJN UITZICHT IN BEIJUM (44)


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Steeds weer verbaas ik me erover dat menigeen zichzelf gevangen zet in eigen huis.
Vrijwillig kiest men voor houten "tralie's".
Erger nog...
Gevangenis tralie's bieden doorkijk, deze houten niet.
Nooit zal ik deze mensen kunnen begrijpen.

gr.Therèse

Willem Pauwelussen zei

Dat heet privacy, dacht ik. Je moet het, zeker met die absolute voorrang van wijkurgenten, maar net treffen met je buren.
Daarnaast: een goed buur is natuurlijk beter dan een verre vriend, maar de deur platlopen is net zo link als bij je familie. De overeenkomst daartussen is niet voor niks dat je ze beiden niet hebt uitgekozen. En er ook niet zo maar weg bij weg kuntlopen.
Dan is enige afscherming wel rustgevend, lijkt me.

Anoniem zei

haha Willem, wat voor de 1 privacy heet, heet voor een ander bekrompenheid?
afstand willen bewaren dmv schuttingen?
waarom geen mooie, wat mij betreft, coniferen hagen?
naar mijn idee een veel mooier en groener alternatief, als men met de al dragende oogkleppen nog méér privacy wil.

(...en maar praten over de individualiserende maatschappij waarin we leven :-((.

gr. therèse