dinsdag 21 januari 2014

EEN LELIJKE SCHROEIPLEK IN DE HOLMSTERHEERD

De afgelopen jaarwisseling is al weer lang en breed voorbij, in feite is het in het snelle internet-tijdperk achterhaald om er überhaupt nog een bericht aan te wijden.
Maar zie de foto. Op bepaalde plekken in de wijk laten de 'vreugde-uitbarstingen' van drie weken geleden nog hun sporen na. De schroeiplek op het gras bij de vijver in de Holmsterheerd zal er tot zeker in het voorjaar zwart geblakerd bij liggen.
De evaluatie van de jongste jaarwisseling door betrokken (echt actieve) instanties moet nog komen. Er zal geconcludeerd worden dat de Beijum, net als de rest van de stad, oud en nieuw goed heeft doorstaan. In vergelijking met vier jaar geleden is het ook een wereld van verschil. Maar je kunt je afvragen of een dergelijk vreugdevuur op gras de moeite waard is geweest, als je de hele verdere winter met een lelijke plek zit opgescheept.
(Foto is gistermiddag gemaakt)

9 opmerkingen:

Anoniem zei

dit is de burgermoeder van de holmsterheerd vast een grote doorn in haar oog, aangezien ze er bijna vanuit haar keukenraam naar kan kijken.

tja, misschien een paar graszoden of wat graszaad er op? ;-))

gr. therèse

Anoniem zei

Gebeurt al bijna 12 jaar achter elkaar schroeiplek op het gras wereldnieuws .

Anoniem zei

Naast de Fultsemaheerd zit op het vorig nieuw geasfalteerde fietspad ook zo'n prachtige schroeivlek. Op de overige dagen van het jaar noemen we dit vandalisme, maar met oud en nieuw kan dit gewoon. Paupervolk dat zo nodig een fik moet stoken en er dan met een blik bier naar moet staan kijken. Deden ze dat maar op hun eigen oprit of in hun tuintje.

Anoniem zei

idd. anoniem 21 jan. 21.00uur. maar zoals al gezegd in bovenstaand artikel, groeit het gras wel weer.
asfalt daarentegen is een andere kwestie.
een schrale troost misschien...het paupervolk kijkt waarschijnlijk iedere dag naar de lelijke plek omdat ze er zelf dichtbij wonen.

gr. therèse


Anoniem zei

Heel toevallig kijk ik uit op de brandplek ,dus ik ben een pauper lekker om zo in de maatschappij te worden gezet ,zoals de waard is zijn zijn gasten daar laat ik maar bij .

Anoniem zei

nee, je kikt niet "heel toevallig" uit op de brandplek.
je kijkt er op uit, omdat je blijkbaar daar woont waar je woont :-).
je voelt je aangesproken?
waarom?
als je niks met die grote brandplek te maken hebt, is dat toch toaal niet relevant?!
zijn je tenen niet iets te lang voor de schoenen die je draagt, of draag je dagelijks misschien open sandalen? haha.

gr. therèse

ps: ik gebruik tenminste mijn voornaam.
in tegenstelling tot jouw anoniem.

Anoniem zei

kikt = kijkt

toaal = totaal

jouw anoniem = jou,anoniem

;-) :-)

Anoniem zei

Ik wens niet uitgemaakt te worden voor pauper door iemand vanachter een veilig toetsenbord ,dat ik anoniem reageer is meer uit zelfbescherming .
Jij roept en raaskalt wel vaker scheer niet ieder over jouw rechtvaardige kammetje .
Wij waren niet eens in het land de bewuste dag dus waarom zou ik mij aangesproken voelen .
Blijf nu wel achterom kijken mijn sandalen zijn dichterbij dan je denkt.

Anoniem zei

lees even 21 januari 21.00 uur, mijn beste anoniem 23 jan. 16.14 uur, wil je?
je weet niet wat je daar kan lezen?
lees nog eens en je zult het woord PAUPER lezen.
stel je voor...ik nam vandaar het woord PAUPER over :-).
en helemaal...
waar maak je je zo druk om, als je die bewuste dag nieteens in het land was?
laat je me aub je sandalen eens persoonlijk zien, zonder je te verschuilen achter het woord anoniem?

gr. therèse