vrijdag 29 november 2013

BEIJUMSKAP (147)

Ik blijf dit jaar nog even in de Hunze met mijn Beijumskaps, tenslotte moet ik mijn nieuwe woonomgeving leren kennen. Daarnaast kunnen de Hunzenaren niet zonder Beijum, het is tenslotte toch een soort suburb van Beijum. Ik denk dat er ook best veel mensen uit de Hunze Beijumnieuws volgen. 
Het grote veld kende ik vooral van Koninginnedag; ’s ochtends eerst naar het voetbalveld bij de Beijumkorf, en dan ’s middags naar de Hunze. Ik vind de Beijumer vrijmarkt interessanter, daar zijn niet alleen maar kinderspullen, ook af en toe kramen met andere meuk. Dat is leuker als je geen kinderen hebt. De Hunze is dus een kinderrijke buurt. Sinds ik hier woon (een maand) zijn er in mijn straat al 2 kinderen geboren. En die kinderen gaan als ze wat groter zijn spelen op het grote veld. In Beijum heb je overal kleine speeltuintjes, hier 1 grote, en een aantal superkleine. En die schommels, die zijn zo breed, daar kan ik ook op. J
Foto + tekst: Atsje Straatsma

Geen opmerkingen: