maandag 11 maart 2013

STOP HET TREITEREN VAN DIEREN!


Lezeres Loretta stuurde onderstaande tekst in. Ze woont in de buurt van Winkelcentrum Beijum/ Beijumerweg.
Ik woon nabij de Beijumerweg, en steeds vaker zie ik jongelui die zich schuldig maken aan het treiteren van dieren. Ik vind het een zeer verontrustende en trieste zaak en ik hoop dat d.m.v. de blog een bewustwording kan worden gecreëerd.

Zoals sommigen misschien ook al hebben opgemerkt, is er in deze omgeving een vaste ´wijkreiger´
Archieffoto, Beijumerweg nabij Winkelcentrum Beijum
aanwezig die bij de sloten een maaltijd hoopt te vangen. 
Een weekje geleden zag ik een blonde (halflang haar) jongen van een jaar of 11 lopen (blauw met zwarte jas, witte kraag+ zwarte (losse) muts). Hij gooide met een stok naar de reiger. 
Vanmiddag zag ik hetzelfde joch weer lopen, ditmaal met een eveneens blondharig vriendje (iets kleiner, lichtblauwe jas met zwarte blokken/details). Ze waren met sneeuwballen aan het gooien in de sloot.
Ik kon in eerste instantie niet helemaal peilen wat ze aan het doen waren.
Totdat ik een eend zag rennen, zich uitschuddend van de sneeuw. De jongens bleken doelbewust eenden aan het bekogelen!
Toen ik net op het punt stond om naar buiten te gaan en er wat van te zeggen, was een overbuurvrouw me al voor. 
De jongens liepen een eindje weg. Toen ze hier langs het huis kwamen en weer op het punt stonden om een sneeuwbal naar een eend te gooien, ben ik demonstratief met m'n camera voor het raam gaan staan zodat ze konden zien dat hun daden niet onopgemerkt blijven.
Toen ze me zagen, staken ze brutaal middelvingers op en riepen ze wat. Toen liepen ze weg.

Afijn. Ik word erg verdrietig van dit soort kinderen. Ik vraag me af of de desbetreffende ouders weten van dit gedrag?
Het zijn nu reigers en eenden, maar wie weet is het volgende keer wel je kat of hond die getreiterd gaat worden!

Ik zou daarom mensen op willen roepen om alert te zijn op deze vorm van dierenmishandeling. 
Spreek je omgeving erop aan! 

3 opmerkingen:

Anoniem zei

waar blijft de foto

Anoniem zei

ggh

Anoniem zei

Inderdaad, ik heb het vaak gezien hoe dieren worden getreiterd door kinderen in de wijk Beijum. Zeg er gewoon wat van, wordt vaak te weinig gedaan.
Jan Bakker