dinsdag 15 januari 2013

UIT DE OUDE DOOS (144)

Het staat me bij dat bovenstaande foto al een keer gepubliceerd is op Beijumnieuws, echter ik kan hem niet in de Oude Doos terugvinden. U ziet de wijk Beijum in aanbouw. Als ik me niet vergis wordt op de achtergrond de sporthal in de steigers gezet. Op de voorgrond lijkt een sloot te lopen. Zo te zien, maar ik kan me vergissen, lopen links op de foto schapen of geiten in de wei. Als m'n berekening klopt, is de foto ongeveer vanaf de locatie Innersdijk genomen.

Dan de linker foto. Tja, wat moet je daar nou van maken? De inzender vertelde dat de foto ongeveer vanaf waar nu de Sibrandaheerd ligt is gemaakt, zeg maar vanaf de Zuidwending bij Winkelcentrum Beijum richting noorden. Alles moest nog gebouwd worden, op de achtergrond ligt (o.a. de kerktoren van) Zuidwolde.  De linker foto is in het jaargetijde genomen waar we nu ook in leven. Het bovenste plaatje lijkt me in het voorjaar gemaakt, misschien was het zomer. Tja, Beijum. Van niets naar iets. En wat voor iets!

Geen opmerkingen: