donderdag 31 januari 2013

SOMMIGEN HEBBEN EEN HEKEL AAN BEDUM

Zal bovenstaande kop wel kloppen? Dat bedenk ik me terwijl ik de foto aan het bestuderen ben. Ik kan me niet voorstellen dat Rijkswaterstaat de onderste richtingaanwijzer heeft bevestigd terwijl het al beschadigd was, het kan derhalve bijna niet anders of een of ander onverlaat is een paar meter de hoogte in geklommen om de naam Bedum door te kunnen krassen. U ziet rechts een gedeelte van sportcentrum Kardinge, de richtingaanwijzers staan midden op het kruispunt er naar toe, tussen de rijbanen(noord/zuid) van de Beneluxweg. Ik kan geen andere verklaring bedenken dan dat iemand een grondige hekel aan Bedum heeft en een daad wilde stellen. Het slaat natuurlijk nergens op, maar op de een of andere manier roept het ook iets van bewondering op. Te vergelijken met dat een goede en gelukte bankoverval, m.i. respectabeler is dan dat een handtasje uit de handen wordt gerukt van een vrouw van tachtig jaar haar (Voor de duidelijkheid, een bank overvallen is ook niet in orde). Objecten binnen de openbare ruimte vernielen of verminken is  not done. Maar ook hier weer: relatief petje af, de Bedumhater/vernieler is er wel midden op een kruispunt vijf meter voor de lucht in geklommen. (Foto gistermiddag gemaakt)

Toevallig in het nieuws vandaag, Bedum is populair...!
Het leukste dorp van Groningen is Bedum volgens luisteraars van Giel Beelen. Dat maakte de 3FM-dj vanochtend bekend in zijn ochtendshow. Bedum kreeg ongeveer 40 procent van de stemmen en liet daarmee Bellingwolde, Bierum, Blijham en Middelstum achter zich. Een correspondent van Giel is vanochtend in Bedum om degene die Bedum nomineerde uit bed te trommelen en de burgemeester van het nieuws op de hoogte te brengen. www.dvhn.nl.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zonder de beroemde voetballer Robben was Bedum niet zo bekend geweest

Klaas Vaak zei

Bedum is de voorstad van groningen, robben is bijzaak.

Anoniem zei

Heb jaren in Bedum gewoond en woon nu al weer jaren in Beijum. Ik snap niet dat Bedum gekozen is tot leukste dorp . Beijum is veel en veel leuker (ook net een dorp)

gr Jan

Anoniem zei

Bedum is toch wel het gezelligste dorp van Noord-Groningen. Ik kom er vaak om een middag te winkelen. Beijum heeft alle kenmerken van een grote stadswijk. Dan zou Helpman eerder in aanmerking komen voor stadsdorp. Overigens nog geen 100 jaar geleden was Helpman een echt dorp, maar ook helaas ingepikt door de stad.
Jan Bakker

Alie zei

Ik denk dat wat het bord betreft dit te maken heeft met een wegafsluiting in het verleden. Dan wordt de desbetreffende plaatsnaam afgeplakt omdat je daar tijdelijk niet heen kan. Wellicht is het bord beschadigd toen het plakband er af ging of is er misschien een restje plakband achtergebleven?
Over het leukste dorp van Groningen hoorde ik ook op de radio.. tja.. Bedum is veruit niet mijn keuze! Beijum, ook net een dorp, dan weer wel. Maar misschien zegt ieder dit van zijn/haar eigen woonplaats en dan is het maar net hoeveel mensen er stemmen (kijk maar naar the voice.. zelfde principe)..

Anoniem zei

Zo te zien is er moedwillig door het woord bedum gekrast als het afgeplakt was geweest zou ook een gedeelte blauw verdwenen zijn