zondag 9 december 2012

HOU HET WARM OP HET HEERDENPAD


Ik weet niet hoe het de lezer vergaat, maar al fietsend naar de stad (vv) vind ik het gedeelte over het Heerdenpad meestal het koudst en het winderigste. En dat vooral in de winter. Op de Korreweg en in Beijum voelt de temperatuur meestal wat warmer in vergelijking met op het Heerdenfietspad, het zal te maken hebben met de warmte die van huizen afstraalt, en de wind die iets geblokkeerd wordt door dezelfde huizen. Het lijkt me lekker om een 40 km autootje te hebben. Lekker warm. Zie bovenste foto. Wat ook kan, met losse handen fietsen, zie links. Geen kou vatten omdat je het koude stuur vasthoudt, nee, lekker je handen in de jaszakken stoppen, of ze met handschoenen aan langs je lichaam laten hangen. Gevaarlijk? Lijkt me wel, maar dat soort waarschuwingen zijn meestal niet aan pubers besteedt. Nog even over het gedeelte tussen het Heerdenpad en de Korreweg. Ja, over de situatie rond het kruispunt van de Korrewegbrug. Van verschillende kanten komen me geluiden ten gehore dat er sinds de jongste aanpassingen meer ongelukken zijn gebeurd dan al de jaren ervoor. Bedenk, de aanpassingen zijn ongeveer zes weken geleden gerealiseerd. En het was de bedoeling dat het kruispunt veiliger moest worden. Kijk nog even hier. Dat dit niet het geval is durft uw blogger alvast voor zijn rekening te nemen. Het is raadselachtig wat er veiliger aan het kruispunt moet zijn geworden. Ik begrijp dat enkele Beijumers dit aan het onderzoeken zijn, waarover later wellicht meer. Is het 'veiliger maken' van het kruispunt het zoveelste geval van geldverspilling geweest? Plein Oost, de wijkring-hekken, de Korrekruising, hoeveel onnodig gemeenschapsgeld is er reeds ingestoken?
Nee, ondergetekende wordt er niet warm of koud van. Maar het wekt wel verbazing.

Geen opmerkingen: