donderdag 29 november 2012

VIER HONDENDROLLEN OP EEN RIJ

Goedemorgen geachte lezers, al ontbeten? Toegegeven, er zijn smakelijker onderwerpen. Maar ja, ook this is Beijum. Gisterochtend kwam een telefoontje vanuit de Barmaheerd binnen. "Kun je even een foto komen maken? Er liggen hier vier drollen op rij." Toch maar even doorvragen, wat is daar voor bijzonders aan? "Nou, ze liggen keurig gerangschikt op een band bij een boom." Ik snapte er niks van, drollen op een band? Er vormde zich een beeld in m´n hoofd van een weggegooide autoband waar drollen op zijn gelegd. In de Barmaheerd vond ik niks op de aangewezen plek, er was geen (auto)band te bekennen. Daar kwam de tipgever aangelopen. Hallo, ik zie geen band. "Dan moet je beter kijken, zie je die stoepband daar niet om de boom?" Een stoepband, wie denkt daar nou aan als ie het woord band hoort? Maar goed, er lagen inderdaad een stuk of wat hondendrollen naast elkaar op een rij. Of het vier porties zijn of vijf, durf ik niet te stellen. Wat wel waarschijnlijk is dat ze van of uit verschillende honden zijn gekomen. Met de hand, een schepje of plastic puutje op de stoepband gelegd. Wat daar de lol van is ontgaat me, volgens mij hadden ze net zo goed even in een vuilnisbak of desnoods in een nabijgelegen sloot gekieperd kunnen worden.
(Twee weken geleden is een motie in de gemeenteraad van de Groningen aangenomen, ingediend door de Partij voor de Dieren. Op plekken waar honden worden uitgelaten worden meer afvalbakken neergezet)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tipgever zal wel een hondenhater zijn die dit in scene heeft gezet .

Anoniem zei

Als je goed kijkt zullen de uitwerpelen wel van hetzelfde hondje zijn .
Kleur , vorm .
Baasje is waarschijnlijk te lui om ver van huis te gaan .
Als je dan toch bij de burgerwacht wilt ,kijk goed en oplettend .