maandag 12 november 2012

SINT MAARTEN 2012 TE BEIJUM

De lucht in Beijum was eind van de middag begin van de avond weer zwanger van de liedjes, opgewonden kinderen, lampionnetjes en zakken waarin snoep werd verzameld. Alhoewel, was? Tijdens het intypen van deze tekst gaat de deurbel weer. Een liedje over Micky Mouse. Nooit van gehoord, ondergetekende is opgegroeid met de oer-Sint Maartenliedjes. Sint Maarten Sint Maarten is jarig vandaag, nu branden de lichtjes dat doen wij zo ggraag. Of 11 november is de dag daahat mijn lichtje dahaat mijn lichtje...Kent u het Grunninger laidje? Mien lutje lanteern, ik zai die zo geern, doe daanst deur de straot'n dat kist ja nait loat'n Mien lutje lanteern, ik zai die zo geern.
Of Sint Martinus Bischop met sien hoge houd op met sien lange slippers aan doar komt Sint Martinus aan.
Op Internet zie ik ineens het Micky Mouse-liedje: Mickey Mouse ging met z'n lichtje lopen
Mickey Mouse ging met z'n lichtje lopen
Alle deuren vlogen open
Mickey Mouse zei: Dank u wel!
En ging snel naar de volgende bel.
Voor meer liedjes kijk hier.
In de loop van de avond volgt een video.
Bovenste foto: Sint Maarten lopen langs de woonhuizen. Foto's links en rechts: In het Winkelcentrum.
Update 19.40 uur. Bekijk de video. Gewoon een wandeling door de hele promenade van Winkelcentrum Beijum. Daaraan voorafgaand twee scenes van kinderen die langs de deuren gingen.

Geen opmerkingen: