donderdag 8 november 2012

NOG MEER WELKOM IN DE WIJK BEIJUM


De parkeerplaats voor de nieuwe huizenrij langs Montessori-speelplaats De Dijk komt steeds voller te staan met waar het voor bedoeld is: auto's. Er komt steeds meer leven in de brouwerij in en om de woonhuizen. Auto's komen en gaan, bestelbusjes met wasmachines, koelkasten, vrieskisten, etc. Ja, het is hier al een half jaar een drukte van jewelste, maar  het is van bouwwerkzaamheden naar een andere bedrijvigheid overgegaan. Wonen, woongenot zoeken, inrichten, nestelen en kennis maken met de buren. Bovenstaande stel trof ik gistermiddag voor een der huizen. Even op de foto dame en heer? "Prima, maar we zijn geen man en vrouw hoor, dit is mijn broer die me meehelpt." Kijk, echte broederhulp, voor verven, kitten, etc. De dame des huizes heet Marga (of is het Margo?), haar naam staat 2e van boven op het glas van de voordeur. Manlief heet Mark en de kinderen zijn Rick en Sanne. Broer: "Ik heet ook Marc, maar dan met een c op het einde."
Toevalligerwijs diende de nieuwe buurman zich ook even aan, zie foto links, z'n naam is me ontschoten. Verderop staat een nieuwe buurvrouw. Leuke fase, lijkt me zo, een nieuw huis inrichten, de wijk leren kennen, contact maken met buren, met wie klikt het wel en met wie niet, etc. Op de rechter foto ziet u een overzichtsfoto van de nieuwe huizen, excusez moi voor de vinger die voor de lens zat tijdens het afklikken. Wat moet je er van zeggen? Welkom in de buurt. Marga(o) komt met haar gezin over van de Paterswoldseweg. Is toch andere koek, wat een ruimte hier, wat een groen en wat een wijk in z'n algemeenheid. Zo kan die wel weer: Welkom in Beijum allemaal!

Geen opmerkingen: