vrijdag 30 november 2012

BEIJUMSKAP (106)

Zijn er ook kinderen die een wipkip voor Sinterklaas vragen? Op Wikipedia lees ik dat de ‘Wipkip’ officieel ‘Veertoestel’ heet en uit Denemarken komt. De eersten verschenen in 1972 in het straatbeeld. Dan waren ze er al toen ik jong was, maar toen ik de eerste keer een wipkip zag was ik er eigenlijk al te groot voor. Stel je bent 4 jaar oud, en op jouw pleintje is geen wipkip, of alleen een wipwapwipkip zoals hier bij mij op het pleintje waar niks aan is als je alleen bent. Een pleintje verderop is wel een fijne wipkip, maar daar mag jij als 4-jarige niet naartoe zonder begeleiding. Dan is het toch heel fijn om een eigen wipkip in je achtertuin te hebben? Het staat ook veel leuker en neemt veel minder ruimte in dan zo’n lompe trampoline… Als ik 4 was, dan wist ik het wel!

Foto + tekst: Atsje Straatsma

Geen opmerkingen: