dinsdag 30 oktober 2012

UIT DE OUDE DOOS (134)

We blijven deels nog even bij de bruggen over de Zuidwending, zie vorig bericht. Deze week in de Oude Doos-serie alvast een voorproefje voor wat ons over een maand of twee weer te wachten staat. Winterweer. Of de Zuidwending tijdens de komende winter weer dicht gaat vriezen blijft natuurlijk nog even afwachten. Ruim dertig jaar geleden werd er reeds op ons huidige kanaal geschaatst. Zie foto's. Ik ken de mensen die op het ijs staan niet, ik weet niet eens of ze nog leven, maar wat me het meest fascineert is datgene wat links en rechts langs de Zuidwending te zien is. Het lijkt wel alsof er nog niks gebouwd was, alleen op de rechter foto, klik groter, zie ik een woonhuis. Zou het een gedeelte van de Topingaheerd zijn? Zo ja, dan is dat de brug over de Zuidwending bij Winkelcentrum Beijum, daar waar tegenwoordig de kunstwerken opgehangen zijn. Of dat weer dezelfde brug is als die we op de bovenste foto zien durf ik niet te stellen.
Winterfoto's uit de beginjaren van Beijum. De kinderrijkste wijk van Nederland moest nog op stoom komen, ik zie praktisch alleen maar volwassenen op het ijs. De bodem van de Oude Doos raakt weer een  beetje in zicht. Hebt u nog oude(re) foto's van Beijum? Beijumnieuws@online.nl

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik reageer normaal gesproken nooit op spelfoutjes, maar dat je de Toppingaheerd consequent de Topingaheerd noemt geeft me de kriebels... ;)