zaterdag 8 september 2012

OOK GEHANDICAPTEN-KORFBAL BIJ ROG

De fiets bracht me vanochtend naar het Kardingerpark. Wat een cadeautje van de afscheid nemende zomer vandaag! Morgen zal het naar verwachting over de 25 graden worden, zet de bbq vanavond maar klaar. September 2012. Even kijken bij de korfballers, wat een prachtige centrale plek hebben die toch op het Sportpark. Hé, zag ik daar Wim van Stichting De Zijlen zich op een prettige manier in het zweet jagen en proberen de bal door de korf te gooien? Jawel, dat is hem, hij is een bekend gezicht in de wijk, grote kans dat u hem op de Boerderijum aantreft want hij zit daar in de bediening. Een vriendelijke trainster kwam vertellen: "Elke zaterdagochtend trainen hier gehandicapten, hartstikke leuk om te doen en weet je dat ze ook competitie spelen?" Een foto maken was in orde, het resultaat ziet u boven. Thuis op de pc maar even googelen op ROG (Rondom d'Olle Grieze) en gehandicapten. Eigenaardig genoeg wordt dit op de site G-Korfbal genoemd. http://www.rog-korfbal.nl/g-korfbal
Nee, ik wil het woord 'gehandicapten' niet nomineren voor een schoonheidsprijs, maar ik weet ook niet zo goed wat er op tegen is. 'Mensen met een beperking' klinkt toch ook niet, ik hoorde zelfs een keer iemand reppen over 'mensen met een vlekje.' G-Korfbal doet me denken aan de tijd dat kanker nog K werd genoemd.  Halfmall'n worden gehandicapten in het Gronings soms genoemd, vooral als er geestelijk iets mankeert. Maar goed, ik kon vanaf een afstandje niet zien dat er gehandicapten aan het korfballen waren, wat een plezier, wat een enthousiasme en wat een goed niveau (de ballen gingen er achter elkaar in).

De linker foto werd even verderop gemaakt. Toeschouwers die in het zonnetje zaten te genieten van een voetbalwedstrijd. Ik kon de voetballers niet goed zien, maar grote kans dat daar ook een paar halfmall'n tussen liepen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

http://www.gsggroningen.nl/pagina/sporten/zwemmen/2-lestijden.html

In Kardinge is ook GZwemmen

Anoniem zei

Halve zolen// onvriendelijk