maandag 11 juni 2012

TUMULT IN DE WIBENAHEERD



Ongeveer twintig minuten geleden, om tien over vier, vlogen en reden verschillende 'alarmbellen' Beijum binnen. Een traumaheli, een politiewagen en een ambulance spoedden zich naar een plek in het midden van de Wibenaheerd. Volgens ooggetuigen gingen politiemensen en ambulance medewerkers een huis binnen. Wat er is gebeurd is nog onduidelijk. Nader berichtgeving volgt. Op de grote foto ziet u de traumaheli op de grens Kardingerpark Beijum, vlakbij de onderdoorgang van de Wibenaheerd. Update 17.05 uur: Volgens onbevestigde berichten zijn een moeder en een zoontje gereanimeerd. (Aldus een omstander die net contact opnam) Update: 17.25 uur: Er werd gemaild: Het betrof waarschijnlijk een onwelwording/hartproblemen. De patiënt is via  een  hoogwerker van de brandweer naar beneden werd gebracht...maar werd ondertussen wel gereanimeerd. Zij werd niet vervoerd met de traumahelicopter maar ging met de ambulance met sirene weg.
De linker foto is van lezeres Liesbeth.

5 opmerkingen:

Liesbeth zei

Mail is onderweg.

omwonende zei

Hartstilstand

Karin .P. zei

Vrouw met hartstilstand geen kind erbij!!!
Hoop dat ze het red, reanimatie van meer dan 30 minuten :( mocht iemand meer weten hoor ik het graag
Maakte erg veel indruk te zien hoe de hulpverleners vochten voor haar leven RESPECT!!!

Winanda zei

Winanda P zei

Ja ik ben ook best geschrokken.
En ik hoop ook echt dat de buurvrouw het gaat redden.
Ik vond het wel heeeel asociaal dat er mensen bij waren die allemaal met hun telefoon stonden te filmen.
Respect loos noem ik dat.
Maar de hulp verlening heb ik ook een dikke pluim voor absoluut.
Nou hou het internet goed in de gaten en hoop dat alles goed is afgelopen.
Sterkte voor haar man (vriend) en alle familie en vrienden.

Liesbeth zei

Hulpverlening was echt super...alleen wat ik dan weer niet snap is,waarom er niet is afgezet?Ik heb daar ook gestaan met mijn mobiel,heb foto's gemaakt en door gestuurd naar Johan,heb omdat ik respect heb voor de patiente geen foto's gemaakt van de reanimatie.Dat vond ik te erg om te zien en ben er ook bij weg gegaan.Ik hoop dat het goed is afgelopen voor de vrouw en wens haar vriend en familie sterkte.