maandag 23 april 2012

DRIEWIELERTJE, WAAR IS JE BERIJDSTER?

Achter elke foto zit een verhaal. Alleen weet je niet altijd welke. Een paar dagen geleden zag ik dit kinderfietsje met een dik slot vastgeklemd aan een lantaarnpaal langs de Beijumerweg. Alhoewel, even tussendoor, is dit wel de Beijumerweg? Waar begint het Heerdenpad en waar de Beijumerweg? Het gedeelte fietspad achter de Bottemaheerd was, dat ik altijd, toch de Beijumerweg? Tot dat een bewoonster uit de Bottemaheerd me vertelde dat de Beijumerweg vanuit de Hunze de wijk inswingt. Dus is het gedeelte vanaf het viaduct tot en met het kruispunt Beijumerweg/Hunze ook nog Heerdenpad. Zo leert je weer eens wat over je eigen wijk. Maar goed, het fietsje. In de verste verte was verder niemand te zien en ondergetekende was in eerste instantie even gealarmeerd. Kinderfietsje, geen kind, water... Maar toen te zien was dat het driewielertje aan de paal geketend was viel het alarmerende gevoel weg. Vast en zeker een ouder die z'n/haar kind even op de eigen fiets heeft opgehaald. Snelsnel naar...? Het fietsje zal later wel zijn opgehaald. Eventueel onder de arm genomen door een fietsende vader of moeder. Mooi nieuw fietsje. Was de berijdster er van op ontdekkingstour door Beijum? We zullen het nooit weten.

2 opmerkingen:

Dineke zei

Toevallig fietste ik er langs. Kindje was moegefietst, en ging bij moeder achterop de fiets, ik denk boodschappen doen. Op de terugweg zouden ze het fietsje weer meenemen :)

BB is watching you, denken zij nu!

Anoniem zei

Wat een ontroerend fietsje !