dinsdag 17 januari 2012

UIT DE OUDE DOOS (100)

Begin jaren tachtig, de opbouw van de wijk Beijum was in volle gang. Zoals hier, ik meen de Fultsemaheerd te herkennen, maar ik kan me vergissen. Het gebouw in wording op de voorgrond lijkt me geen woonhuis, meer een school of buurtcentrum. Zou het de Kleihorn zijn? Wat een zoekplaatje in een doolhof. Over doolhof gesproken, ondergetekende fietste in ik meen 1983, want woonachtig in de stad, voor het eerst naar Beijum i.v.m. een feestje. De zoektocht naar het opgegeven adres duurde ongeveer een uur. En na afloop van het feestje duurde het ongeveer anderhalf uur voordat de uitgang naar de stad weer werd gevonden. De honderdste 'Oude Doos' brengt me op een idee. Leuk om eens verhalen te horen/lezen van Beijumers die voor het eerst in de wijk kwamen waarin ze nu wonen. Hoe ging dat? Ook zo'n doolhofgevoel? En ook zo'n eerste gevoel van 'gadver,' Beijum, nee toch? En viel het u ook zo mee? Of niet? Beijumnieuws@online.nl
(Foto: Doris Schuch)

Geen opmerkingen: