maandag 23 januari 2012

HUISHOUDELIJKE MEDEDELINGEN

Twitter Beijumnieuws begint na de transformatie van 'afvoerputje' naar een klaterend beekje met veel vertakkingen die uitreiken naar andere twittertjes een beetje te lopen. Nieuwe volgers allemaal van harte welkom! Binnenkort zal ik zelf ook sommige volgers gaan volgen, al is het niet m'n bedoeling om me al te frequent en overmatig in het gezellige twitter-kippenhok te begeven. Wel kan elke volger straks zijn of haar ei bij me kwijt, en zelf zal ik dan ook als antwoord weer een retour-ei in het digitale twitterhok gaan leggen.

De Oude Doos begint zorgelijk leeg te raken. Ik weet van lezers dat ze ooit foto's hebben aangeboden, kunnen die even gemaild worden? Ik wil zelf ook wel langskomen om foto's te halen ene te scannen.

Wie wil figureren in Kijk op de Wijk? Wil lezeres Arninith even mailen voor een afspraak?

Op een onverklaarbare manier schiet het bezoekerscijfer van Beijumnieuws na een stabiele periode ineens de lucht in. De prognose voor de maand januari is dat er ongeveer 4000 bezoeken meer afgelegd worden naar de site waar u nu naar kijkt i.v.g. met de maanden hiervoor. Een lezersonderzoek houden is lastig. Toch, voor het bevredigen van de eigen nieuwsgierigheid en voor het verkrijgen van inzicht: zijn er nieuwe lezers die even willen mailen hoe ze bij en op Beijumnieuws zijn gekomen? Mond op mond-reclame? Verwijzende sites? Googelen op Beijum? Beijumnieuws@online.nl

I.v.m. het werken aan het boek over Beijum kan de frequentie van gepubliceerde blogberichten de komende twee weken wat afnemen.

3 opmerkingen:

Alie zei

Ik geloof dat je ooit een keer zei dat we je moesten corrigeren bij spelfouten.. hierbij: het is mond tot mond reclame. Mond op mond doe je alleen bij reanimatie en zoenen :-D...
Hoe de toename te verklaren is?? Geen idee. Ben zelf al een paar jaar vaste lezer..

Johan Fehrmann zei

Bedankt Alie. Op de site 'Onze Taal' staat dit: Overigens komt mond-op-mondreclame zo vaak voor dat het woordenboek van Koenen het al zo'n tien jaar vermeldt als variant van mond-tot-mondreclame. Wie kritiek wil vermijden, kan echter nog steeds het best voor mond-tot-mondreclame kiezen.

Kees Huizenga zei

Michel van de St. Buurtcentra in Beijum heeft veel oude foto's van Beijum. In fotoalbums. Met name van festiviteiten.