woensdag 21 december 2011

NATUURLES MIDDEN IN BEIJUM

Afgelopen maandagmiddag kwam ik dit gezelschap bij het Energiehuisje in de Froukemaheerd tegen. Wat ze aan het doen waren? "We hebben een natuurles." Maar wat heeft dit huisje met de natuur te maken? "Nou, de muur en de verf heeft ook een bepaalde structuur." Dat is natuurlijk zo. Wat leuk dat jullie even het leslokaal uit kunnen. Is het goed dat ik een foto maak? Kinderen en juf: "Ja hoor, helemaal goed. We ontdekken heel veel in de wijk, wist je dat de Froukemaheerd vijf types huizen heeft?" Nooit geweten. Maar hé, jij (meisje rechts op de foto) jij hebt toch onlangs een landelijke muntwedstrijd gewonnen? Jij bent toch Chanelle? Chanelle Marcos?( lees hier) Nog gefeliciteerd. "Dank je." Een klasgenootje: "Zal ik even een winnende munt ophalen? Ik woon hier vlakbij, we hebben allemaal een gekregen." Lief aangeboden, maar doe maar een andere keer. Veel plezier nog allemaal. "Ja, doei."
(Als ik me het goed herinner zijn dit leerlingen van groep 6 en 7 van de Johannes Calvijnschool)

1 opmerking:

Alie zei

yeah, klasgenootjes van mn dochter!