zondag 11 december 2011

HANDIG, ZO'N 45KM-AUTOOTJE

Volgens mij heb ik er al een keer eerder over geschreven. Zie foto, 45 km-autootjes. Over het gemak van de karretjes. Over dat ze overal mogen komen, en over het feit dat het me ook leuk lijkt om er een te hebben

De eigenaar van dit bakbeestje, foto,  had eerst gepind en daarna ging hij/zij de computerwinkel of de Lidl binnen. Een duopassagier had zo vanuit de auto kunnen pinnen bedenk ik me, lekker veilig, even raampje naar beneden doen. Over veiligheid gesproken, het autootje mag ook over het Heerdenpad rijden. 
Fantasieën over een 45 km-busje die 's avonds en 's nachts over ons aller fietspad rijdt moet ik nog even uitwerken. Vroeger had je ook streekbussen waar je je fiets aan kon bevestigen. Het zou een oplossing kunnen zijn, dan hoeven als tegenwicht tegen anderhalve overvallers per jaar ook geen dure hekken worden geplaatst, en ook het groen hoeft dan niet meer verwijderd te worden. Kan de opgeklopte onveiligheid-hype ook mooi los gelaten worden.


Het was me verder nooit zo opgevallen, maar omdat ik in m'n fantasie met het autootje een tochtje door de Lidl en computerzaak wilde maken, viel me op dat er van die betonnen paaltjes voor de computershop staan opgesteld. Die zijn er vast eens neergezet om een ramkraak te voorkomen. Is er een Beijumer met zo'n karretje te vinden die ondergetekende als duopassagier een keer naast zich duldt om eens een Beijumrijder te maken? Misschien mogen we voor deze speciale gelegenheid ook even door de promenade van Winkelcentrum Beijum rijden. Even over het Dijkrijk tuffen, stukje door De Dijk, een rondje Wegwijzer, door het Groene Hart, het Heerdenhoes in en uit, etc. Beijumnieuws@online.nl
(Rechts ziet u een 45 km karretje de afslag maken van wijkring naar het Heerdenpad)

1 opmerking:

Anoniem zei

Moet je jezelf wel een beetje opvouwen