donderdag 7 april 2011

ALLES SAL REG KOM

Het moet weer even dames en heren, tijd voor een weerpraatje. April is na de maand maart vaak dé maand waarvan je denkt: nu gaat het gebeuren, nu breekt de zon door en kun je lekker buiten in de tuin werken of op het terras zitten. Tja. Het was koud vandaag, ondergetekende fietste een paar rondjes door de groenste wijk van de stad. Nieuwsgierig als altijd was hij op zoek naar nieuwtjes en wetenswaardigheden. Bij Shoetime hoorde hij dat de uitspraak in de landelijke rechtzaak over de naam Shoetime aanstaande is. Of eigenaar Bert Hoekstra maar even de primeur voor Beijumnieuws wilde reserveren? Dat zou hij doen, en daar houdt uw blogger hem aan. Hij blijft onverminderd optimistisch:"Dit ga ik winnen. De rechtzaak heeft me al duizenden euro's gekost, maar dat bedrag ga ik verhalen op de tegenpartij. Ze denken waarschijnlijk dat als ze maar lang genoeg doorgaan ik wel af zal haken. Maar nooit niet." Dit soort optimisme kunnen we goed gebruiken in Beijum. De narcissen staan in bloei. En april doet nog steeds wat hij wil. Een voorjaarsvideo uit 2009 (19 april) bekijken? Blijf optimistisch Beijumers. Alles sal reg kom. Ook in Beijum: De kreet "Alles sal reg kom" kom ik heel veel in Zuid Afrika tegen. Dat is ook de plek waar hij vandaan komt. De uitdrukking is niet compleet. De gehele zin schijnt te moeten zijn; "Alles sal reg kom als elkeen sy plig doen". Hij wordt tegenwoordig nog heel vaak gebezigd om aan te geven dat we optimistisch moeten zijn en dat uiteindelijk toch alles goed zal komen, hoe moeilijk de tijden nu ook zijn.
Lees hier verder.

Geen opmerkingen: