maandag 17 januari 2011

BEIJUMER RUNT THUISZORG/BEMIDDELINGSKANTOOR

(Ingezonden door Ko Puister)

Hallo allemaal,

Ik zal eens beginnen met mijzelf voor te stellen,
Mijn naam is Ko Puister, ik ben 32 jaar oud en circa 10 jaar werkzaam in de zorg.
In het jaar 2000 ben ik begonnen in de zorg door te gaan leren en werken als verzorgende ig te Coendershof te Groningen. De opleiding afgerond in 2004 en verder gaan solliciteren in de thuis zorg bij thuiszorg Groningen. Hier heb ik veel ervaring opgedaan en heb hier met veel plezier gewerkt.
Ik woonde destijds nog in Delfzijl en heb de routes daar gedraaid in Delfzijl,later kreeg ik ook de gebieden rondom uithuizen erbij als werkveld.
Doordat er een reorganisatie op komst was heb ik besloten na 4 jaar dienst te gaan kijken voor een nieuwe uitdaging.
Deze uitdaging heb ik gevonden bij de thuiszorg van Oosterlengte.
Oosterlengte was destijds net begonnen met de thuiszorg en had pioniers nodig die de zorg op poten kon zetten en ik heb mij hiervoor aangemeld en ben ook aangenomen.
Het was een zeer afwisselende baan met de gehele regio Groningen als mijn werkgebied, tot aan de Marne toe. Dit was een te grote werkplek en heb dan ook besloten na drie jaar te stoppen. Wel veel ervaringen opgedaan.
Na deze periode ben ik begonnen in verpleeghuis te Innersdijk hier in de wijk op de afdeling pg. Hier heb ik met veel plezier gewerkt, maar door een operatie aan mijn schouder moest ik wel op zoek naar ander werk wat minder belastend was voor mij.
Inmiddels was mijn moeder al twee jaar bezig met een eigen thuiszorg bureau te Midwolda en vroeg mij hierin mee te doen, ik inmiddels weer toe aan een nieuwe uitdaging nam deze kans dan ook graag aan.
Nu een jaar verder werk ik samen met haar en mijn zusje in het bedrijf de zorgpartners.
Hierdoor begon de vraag te komen,ook een uitvalbasis te creëren in Beijum en deze heb ik door middel van een kantoor aan huis kunnen realiseren. Hier kunnen mensen langskomen voor vragen over een PGB een AWBZ of vragen omtrent zorg die zij niet begrijpen. Dit is kosteloos en vrijblijvend. Koffie staat trouwens altijd wel klaar.


Wij zijn een klein bedrijf die graag het contact met de cliënten wil houden, door ook klein te blijven en laagdrempelige zorg aan te bieden. We hebben veel contacturen met de cliënt en deze geven aan dit zeer prettig te vinden, niet een heel groot log bedrijf waar geen ruimte is voor vragen en hulp.
Verder kunnen wij per juni 2011 jeugd, jongeren, kinderen een vakantie gaan aanbieden in een mooi bungalow park aan de rand van onze stad, en dan vooral voor jeugd die het moeilijk heeft door aandoeningen als: PDD-nos , ADHD, ADD, autisme. Maar ook chronisch zieke kinderen kunnen wij een leuk weekend, vakantie bieden. Dit kan grote deels uit de PGB worden gefinancierd, ik hoop dan ook op aanmeldingen vanuit Beijum om zo ook voor ons eigen jeugd wat te kunnen betekenen.

Mocht aan de hand van dit interview nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met mij opnemen onder telefoon nummer: 06-46311761.

Met vriendelijke groet,

Ko Puister.

Geen opmerkingen: