maandag 10 januari 2011

AROEN HOUDT DE MOED ER IN

Vanochtend was Aroen, van de gelijknamige bloemenzaak, bezig om een nieuw kozijn in zijn pand aan te brengen. Het jaar was amper twee dagen oud of er werd in zijn zaak ingebroken. Zie het blogbericht van 4 januari. Wat nou Aroen? "Ja, ik zet er maar een nieuw kozijn in om mijn zaak beter te kunnen beveiligen." En, zijn de daders al gepakt? "Nee, en de verzekering doet ook moeilijk. Het is maar de vraag of ik bijvoorbeeld het geld van de gestolen kassa weer terug krijg, die was zesduizend euro waard." De inbraak gaat je dus veel geld kosten. Wat komt hier trouwens in? Gewoon glas? "Nee, er komt net als bij de voorkant van de winkel kogelvrij glas in. Je weet misschien nog wel dat er vorig jaar op de zaak is geschoten, ik ga tot het uiterste om de winkel te beschermen." Aroen bleef lachen terwijl hij dit vertelde. Hij onderhoudt een gezin met zijn winkel. Maar de inbrekers zetten hem deze dagen extra aan het werk. Heb je er nog wel zin in? "Jawel, ik ga rustig door."

Geen opmerkingen: