woensdag 17 november 2010

CRISIS BIJ DE POSTHANDEL (steun de postbodes)

In de trappenhal op Plein Oost zag ik onlangs deze vijf gele kratjes van de Deutsche Post staan. Zie foto. Ik moest er deze dagen weer aan denken omdat postbodes in het hele land in staking gaan voor behoud van hun baan en inkomen. Het is overal hetzelfde liedje als een bedrijf in de problemen komt. Directeuren met een inkomen van meer dan een ton gaan even mooi bepalen dat mensen van de werkvloer dan maar moeten oprotten om het bedrijf financieel gezond te houden. Duizenden postbodes dreigen op straat te worden gezet. (In dit verband een beetje een vreemde uitdrukking omdat ze dagelijks voor hun werkzaamheden de straat op gaan) Geen directeur of manager die er aan denkt om zelf maar eens te gaan opstappen, het zou zo weer een paar postbodes kunnen schelen die dan kunnen blijven. Maar goed, de al oude klassenstrijd komt hier weer om de hoek kijken.

Om op deze kratjes terug te komen, ik had even de indruk dat de Duutsers de postbezorging hier kwamen overnemen. Is Beijum in het diepste geheim een pilot-project? Wordt van hier uit het land veroverd op postgebied? Goed, m'n fantasiehormonen beginnen weer te werken. Ik weet niet hoe het de lezer vergaat, maar ik heb een zwak voor het aloude beroep van postbode. Door weer en wind doen ze hun werk toch maar, en nu dreigen ze als oud vuil weggezet te worden. Kunnen we ze niet steunen? Een week lang geen e-mails versturen maar alles via de papieren post doen?
Kijk ook nog even naar postbode Siemen uit Zaai: "Ik heb geen tijd, ik moet werken, dáárom.
http://www.youtube.com/watch?v=DeUXvq03-Ek

1 opmerking:

michel zei

De baas van TNT krijgt € 2.559.402
(tweemiljoenvijfhonderdnegenenvijf-tigduizendvierhonderdtwee euro), inclusief pensioenvergoeding, bonus etc.
Dat is elke dag, weekenden meegerekend € 7.012