zaterdag 7 augustus 2010

EEN DOOPFEEST IN AMBIËNTE

Vanmiddag ontmoette ik bij mijn fietsenmaker aan de Wibenaheerd een Arubaanse vrouw. Ze seinde me in: "vanavond is er feest in Ambiënte, er is een kindje gedoopt." Ik kom graag in de soos voor Antillianen en Arubanen in het Trefpunt. Kwestie van persoonlijke smaak, iets wat zich moeilijk lijkt te verklaren. Maar goed. Bij Ambiënte aangekomen(omstreeks 20.00 uur) raakte ik eerst in gesprek met een der beheerders van Ambiënte, Ibi Salomé. Altijd dikke pret met hem. Ondergetekende met een vette knipoog: Een dopefeest Ibi? Een bulderende lach. Kom me niet aanzetten met het verhaal dat Antillianen geen humor of zelfspot hebben. Binnen was het feest, er waren lekkere hapjes en uiteraard ook wat te drinken. Waar het allemaal om draaide? De vijf maanden oude Saheen, boven op de foto met zijn of haar moeder, is vandaag gedoopt. Zijn of haar? Ja, het kan verkeren, ik ben helemaal vergeten of het een jongetje of een meisje betreft. Bij baby's is het geslacht vaak moeilijk waarneembaar, de foto geeft me geen uitsluitsel. Wat doet het er toe, dit prille wereldburgertje is vandaag gedoopt. En de Antilliaanse gemeenschap van Beijum vindt dit een reden voor een feestje. En waarom niet? Laat het feesten maar aan de Antillianen en Arubanen over. Kijk even mee naar de video.

Geen opmerkingen: