vrijdag 25 juni 2010

WAT EEN FEEST: ZOMERS ÉN MATI GELATTIE

Een prachtige aangename dag was het vandaag. Het strand van het Zilvermeer lag vol en in de wijk voerde de zomerse vrolijkheid de boventoon. Tragisch -komische aangelegenheden (meer tragisch dan komisch) die in de wijk spelen krijgen op een dag als vandaag geen poot aan de grond. Beijum is op z'n mooist en ligt er in alle opzichten prachtig bij. Ik roep alle Beijumers op om met volle teugen van de pracht en praal die de wijk biedt te genieten.

Vanmiddag zag ik verscheidene Beijumers met een lekker kratje bier richting huis verdwijnen. Maar dan, vanuit de achteruitgang van het winkelcentrum, daar trof ik dit aandoenlijk tafereeltje. Ons aller pronkijswagentje Mati Gelattie stond hier in de blakende zon ijsjes te verkopen. Geen Erik of Garmt in de wagen, maar wel deze jonge dame, zie foto. Ik mis onze ijscomannetjes Erik en Garmt. Maar dit is natuurlijk ook niet verkeerd. Zit je vaker op de wagen? Ik zie Erik en Garmt bijna nooit meer rijden en ik zag laatst ook een andere vrouw aan het stuur. "Dat kan kloppen, er rijden meer vrouwen op de wagen." Wat een vondst van de beide heren, leuke vlotte dames op de ijswagen zetten. Beijum schittert in al zijn zomerse pracht en praal. Mati Gelattie en deze jongedame hebben daar zeker ook een aandeel in.

Geen opmerkingen: