maandag 7 juni 2010

EEN RECLAMEFILM OVER ELEKTRONISCHE FIETSEN

Vanmiddag omstreeks half drie trof ik in de buurt van de Fossemaheerd dit tafereeltje aan. Van veraf gezien zag het er niet goed uit, er lag een fiets op de grond en er zat iemand op de stoep. Angstvallig fietste ik dichterbij want ik dacht dat er een ongeluk gebeurd was. Moet je daar nou wel met je camera in de aanslag op af stuiven? Dichterbij gekomen zag ik iemand met een dikke camera in de aanslag zelf filmen. Nee, gelukkig, geen ongeluk. Wat dan wel? "We maken een reclamefilm over elektronische fietsen en we zitten midden in de opnames." Een reclamefilm, waarom in Godsnaam? "Nee, niks bijzonder, we zijn leerlingen van de Hanzehogeschool." Het klonk een beetje verontschuldigend, neem ons niet te serieus, we zijn maar studenten. De studenten wilden de foto graag bekijken en ik gaf ze het adres van Beijumnieuws. Voor als ze dit lezen: mailen jullie even waar je de film kan bekijken? Beijumnieuws@online.nl Het nieuws ligt soms écht op straat.

Geen opmerkingen: