maandag 8 februari 2010

WINTERSLACHTOFFER REVALIDEERT IN INNERSDIJK

Wat klinkt dat zwaar, winterslachtoffer. Het woord roept associaties op met oorlogslachtoffer en dat zal de extra lading aan het woord geven. De man op de foto is niet teruggekeerd uit Afghanistan en hij is ook niet getraumatiseerd. Vanochtend kwam ik hem tegen voor Innersdijk, hij ging even naar buiten om te roken. Wat is er met hem gebeurd? "Een week geleden ben ik uitgegleden op het ijs in mijn woonplaats Ezinge. Ik ben eerst twee dagen doorgelopen maar toen bleek ik gescheurde enkelbanden en een gebroken kuitbeen te hebben." Hoe lang moet je hier nog zitten dan? "Tot dat ik me weer kan verplaatsen. Ik woon alleen en moet mezelf redden. Trouwens, ik maak als hobby vogelnestjes uit oude klompen. Zou ik die van u ook mogen hebben?" Het woord winterslachtoffer laat ik staan al dekt het de lading niet helemaal. Verwenzorg, een term uit de zorgsector, zou hier beter passen. Zie hem daar zitten, een tevreden uitkijk, natje en droogje binnen in het verpleeghuis en tied veur en pafke buut'n in Beijum.

1 opmerking:

Karin.P. zei

Een harde !!!
Beterschap