zaterdag 27 februari 2010

EERSTE SNEEUWKLOKJES IN BEIJUM

Tekst + foto: Philippine koopman:
Toen ik vandaag aan het folderen was voor de Stadspartij, zag ik tussen 2 en 4 uur in een paar tuinen ontluikende sneeuwklokjes. In de
Munsterheerd en de Bentismaheerd(waar ik de sneeuwklokjes gefotografeerd heb) waren verschillende mensen al bezig om hun tuin te ordenen voor het komende seizoen.
Het gewoon sneeuwklokje (Galanthus nivalis) is een maximaal 25 cm hoog bolgewas uit de narcisfamilie (Amaryllidaceae). De bloemen hebben elk een eigen bloemstengel en hangen van de top van deze stengel naar beneden. Een bloem heeft zes bloemdekbladeren, waarvan de buitenste drie langwerpig zijn en de binnenste drie omgekeerd hartvormig zijn. De lange, smalle bladeren zijn blauwachtig groen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewoon_sneeuwklokje

1 opmerking:

Anoniem zei

Toen ik aan het folderen was voor de SP zag ik ook sneeuwklokjes