maandag 18 januari 2010

NOG EEN WEERPRAATJE

Ik voel me al een week of vijf onder de knoet van "het weer" zitten, de winter blijft zo domineren in de wijk dat ik er voor de zoveelste keer niet omheen kan. Het afgelopen weekend werd ik weer getrakteerd op verschillende winterfoto's die door attente lezers werden opgestuurd. Links ziet u daar een voorbeeld van, ik meen dat dit het meest noordoostelijke puntje van de wijk is, nabij de Jensemaheerd. De boerderij op de foto geeft mooi aan hoe stadswijk en platteland hier mooi en naadloos aaneen sluiten. De foto lijkt gemaakt nog net voor de dooi inzette, u ziet een Beijumse (haar?) twee honden uitlaten.

Vandaag, en ik vertel u daarmee niks nieuws, is Koning Dooi verder in de aanval gegaan. Op het Heerdenpad liepen vanochtend meer mensen naast hun fiets dan er op. Ook de fietsers langs de wijkring namen het zekere voor het onzekere, de ijzel zorgde voor gevaarlijke situaties, opvriezende gedeeltes zoals u hoogstwaarschijnlijk wel weet. Om het weerpraatje van vandaag af te ronden, de rechter foto is omstreeks vijf uur vanmiddag gemaakt. Ik had geen zin om uit de auto te stappen want het miezerde wat. Het is duidelijk te zien dat de dagen langer worden want het was nog bijna licht. De paraplu was vandaag weer veelvuldig zichtbaar in het straatbeeld. Veel 'normaal' nieuws is de laatste weken op Beijumnieuws ondergesneeuwd. Wie weet komt er door de dooi-inval weer meer 'gewoon' nieuws. Ijs en weder dienende. Ik durf geen weersvoorspelling te doen want ik begeef me niet op glad ijs.

Geen opmerkingen: