woensdag 9 december 2009

DE AFVALCONTAINERS MOETEN OOK VEILIG ZIJN

Ik kan mijn bewondering voor de oranje mannetjes in de wijk moeilijk onder stoelen of banken stoppen, hele dagen zijn ze bezig in de koude buitenlucht. En het moet nog winter worden. Wat is het toch lekker behaagelijk om vanachter je pc een berichtje te bloggen, de verwarming is aan en koffie of bier is voorradig. Daar moeten deze kerels soms uren op wachten, zie foto. Op het einde van de foto links zijn oranje collega's bezig om een nieuw fiets- en wandelpad richting De Dijk aan te leggen. Oranje boven, zou ik zeggen. Vorige week waren deze mannen bezig met de afvalcontainers aan de Claremaheerd, tegen Plein Oost aan. Ik had weinig tijd om ze te bevragen over het hoe en wat, maar het heeft iets te maken met veiligheid als een kraanwagen de bakken optakelt. Het technische gedeelte, daarvoor moet u niet bij mij zijn, ik heb er geen verstand van. Maar op hun manier hebben de oranje mannen Plein Oost weer wat veiliger gemaakt.

1 opmerking:

Karin.P. zei

sonde van het geld, aangezien ze de bakken op zeer korte termijn toch elders willen plaatsen om het verkeer beter doorgang te laten vinden aldaar.