maandag 2 november 2009

AFGELOPEN ZATERDAG: AANRIJDINKJE OP WIJKRING

Zaterdagmiddag vond er een lichte aanrijding plaats op de hoek wijkring/ingang parkeerplaats Winkelcentrum West.
Nooit leuk, maar het zag er allemaal vriendelijk en coöperatief uit: gegevens uitwisselen voor de verzekering, politie erbij, etc. Geen gewonden of nog erger en geen gescheld of ander gedoe. Bij de achterste groene auto zag ik een lichte deuk voor bij de koplampen, ik heb niks gevraagd maar de schade was bij nader inspectie verder erg beperkt gebleven. Autorijden is leuk, maar het kan ook één brok ellende of schrik zijn. Ik herinner me een hachelijke situatie op de snelweg in België, op weg naar een vakantie in Frankrijk. Ik zat in de dode hoek van een invoegende auto met aanhanger, met 130 kilometer per uur reed de auto zijdelings tegen me aan maar wonder boven wonder liep het allemaal goed af.

De afgelopen 3 jaar gebeurden er 78 ongelukken op de wijkring in Beijum. Ze zijn allemaal een te veel, maar als je aanrijdingen zoals dit ongelukje van afgelopen zaterdagmiddag ook meetelt dan valt het allemaal wel mee.
Nb., morgen de video over de laatste expositieopening in Pand49

Geen opmerkingen: